Gå til innhold
  • Bli medlem

Stoff til tarp?


Jonas1986

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg er ikke den aller flinkeste her inne på stofftyper og slikt, men det aller meste der ute er silikonbehandlet ripstop nylon, ja.

Jeg har to tarper. En i silnylon og en i DCF (Dyneema Composite Fiber). Sistnevnte er jeg super duper fornøyd med. Stoffet er naturlig 100% vanntett, strekkes ikke og kan tapes sammen når man skal lage tarp. Det er også lettere og sterkere enn silnylon, men mer utsatt for slitasje. Det er også ganske mye dyrere. Kan fås kjøpt her. Til tarp ville jeg gått for 0,74-versjonen.

 

Tips om gode steder å kjøpe silnylon har sikkert noen andre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

extremtextil.de och shelby.fi har stoff som är lämpligt till tarp.

Exakt vad man skall ha beror på vad man vill betala, hur mycket det får väga, hur vattentätt det måste vara mm. 

Belagd rip-stoppnylon är bra och relativt billigt. Finns i i många varianter. Den jag har använt är på 40g/m^2 om jag minns rätt. Helt OK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.