Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av de viktigste tingene jeg liker best på fjellet er faktisk å ta livet med ro.  La vak være vak, og heller bare ligge i lyngen en solskinnsdag og er på skyene som seiler makelig forbi.

En annen ting jeg vurderer i år, i tillegg til å sløve i lyngen er å bygge en "sju steiners ovn".  Det nærmeste man kommer mors stekeovn i heimen.  Nederst er det et brennkammer (undervarme) så kommer selve stekeovnen og øverst nok et brennkammer (overvarmen). 

Om du, og det gjør jeg faktisk, får lyst på sprøstekte rundstykker eller en blåbærkake så er dette noe du kan lage i en sju stjerners, nei sju steiners ovn.

Adressen:

Steike i sjusteinsovn - Høgskulen på Vestlandet

home.hib.no/ansatte/ker/uteskoleaktiviteter/steike_i_sjusteinsovn.htm

Da kan man lage seg en stekeovn av steiner. ... glimmerskifer o.l. Da kan man gjerne klare å lage en sjusteinsovn med nettopp bare sju steiner

Og skulle du ha mer tid til overs har de litt av en matpakke på andre ting du kan gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Vi prøvde noe ala det samme på speideren for et par år siden. Vi brukte da noen gamle skiferheller fra tak. Veldig morsomt for stor og små. Tok jo litt tid, men pizzaene ble gode :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.