Gå til innhold
grl

Alternativer til fjellduk

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har plan/lyst til å sove ute i jotunheimen, litt i høyden så regner med det blir vind og kulde. det anbefales fjellduk til noe sånt, men har vi noen fattigmannsløsninger på dette? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Definér nærmere hva du lurer på -- og hva du allerede har.

"Sove ute" -- mener du uten telt? Under en tarp/e.g. fjellduk? Er det snakk om nå i september? Hva er "litt i høyden"? Tar du værforbehold eller en fast dato?

1. tips: Skaff skikkelig sovepose
    • Subsidiært fattigmannsløsning: bruk to eller tre soveposer. Fleecetepper. Mye klær. "Fattige bærer ekstra".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Kjetil E.
      Forsvarets instruksjon for bruk av fjellduk.
      Skjult lenke - logg inn for å se den

• Av Ellen K
      Hei,
      Fikk så gode råd sist jeg spurte på dette forumet, så da prøver jeg meg igjen 😀
      Siden jeg skal sove i hengekøye innimellom fra vår til høst, gikk jeg til innkjøp av en ny sovepose. Valget ble Helsport Sarek Winter V sovepose i fiber. Når jeg nå hentet pakken på posten, ble jeg ganske overrasket over hvor kompakt og svær den soveposen egentlig er. Den skal liksom veie 2,3 kilo, men med all annen oppakking, er ikke soveposen akkurat et lite bidrag. 
      Finnes det forresten noen triks til å få den mindre...komprimere den litt? Bytte inn posen og kjøpe noe annet? Tenker at volum betyr en del i tillegg til vekt. Kanskje er det også absolutt verdt å bære de grammene ekstra for en god nok pose også 😁
      Posen kan huse en person på 185 cm, og kanskje det heller så bra heller når en mangler en god del cm på å fylle posen. Jeg har også sett en del på Bergans Rondane sin sovepose. Får den i 180 cm. Veier ett par hundre gram mindre. Den har T-com til 3 grader, da. Men kanskje det holder til vår-høst i hengekøye likevel?
      Hvis noen slår til med noen konkrete tips på poser til meg, så kan jeg melde om at jeg ikke vil ha dun (har kanskje allergi, og jeg vil ikke utfordre skjebnen), og har makspris på en drøy tusenlapp for ny pose.
      På forhånd tusen takk for råd og innspill! 💐

• Av arullan
      Hei
      Er det noen som har erfaring med Helsport Fjellduk X-Trem Flex, som Helsport nå kun selger via Outleten (Skjult lenke - logg inn for å se den)? Hvorfor produseres denne ikke lengre? Finner generelt sett lite info om Flex-modellen på nett. 
      Slik jeg forstår det er dette en Fjellduk Pro hvis man tar av foringen, og en mer isolert (og mye tyngre..) Fjellduk X-trem med foret på. Til Outlet-prisen virker jo dette som et godt kjøp. Hva er ulempene med denne ift. dyrere alternativer fra f.eks jerven?

Takk for svar

• Av ECX Torment
      Hei,
      Det nærmer seg jul og familiens ønskeliste inneholder heldigvis friluftsutstyr. Min sønn ønsker seg foret Jerven duk, flott ønske 😀. Når jeg sjekket litt rundt på nettet kom jeg over denne Skjult lenke - logg inn for å se den som for meg er ukjent, men den koster jo bare halvparten av "originalen". Har selv Jerven og er storfornøyd med den.
      Noen som kjenner til / har denne?
      Hvordan er den i bruk, + og - tas imot med takk.
    • Av grl
      hei,
      jeg har plan/lyst til å sove ute i jotunheimen, litt i høyden så regner med det blir vind og kulde. det anbefales fjellduk til noe sånt, men har vi noen fattigmannsløsninger på dette? 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.