Gå til innhold
  • Bli medlem

Offergave


nesning

Anbefalte innlegg

Da kjørte den nye og lykkelige eieren av den svarte motorsykkelen av gårde. Motorsykkelen som har gjort meg lykkelig i mange, mange mil før i tiden. Selve innbegrepet av frihet. Men så blir det etter hvert familie med barn, hus måtte bygges (som medfører huslån så klart) og bikkje kom også inn i huset. Det kjære kjøretøyet sto i garasjen under et tjukt lag med støv. Jeg begynte å oppdage friluftslivet etter hvert. Med motorsykkelen måtte jeg holde meg på asfalten, på fjellet er det bare kompasset som bestemmer retningen. Dette er en annen dimensjon av frihet må jeg innrømme. Mere utstyr måtte anskaffes, men som dere vet kan man bruke en skikkelig slump med penger til det. Lang tale, ingen mening…sykkelen ble nedprioritert og måtte ofres. Harley mot Hilleberg Akto. Jeg angrer ikke, har allerede planlagt min første langtur over Hardangervidda nå. Men når barna er store nok og ut av huset at det kanskje blir en tohjuling igjen…

Det er kanskje flere her på forumet som måtte nedprioritere andre ting for å ha enten råd og/eller ikke minst tid til friluftslivet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 minutter siden, nesning skrev:

Det er kanskje flere her på forumet som måtte nedprioritere andre ting for å ha enten råd og/eller ikke minst tid til friluftslivet?

Kjenner meg igjen der ja.

Etter at jeg fikk barn (igjen) endret friluftslivet seg drastisk. Fra store fjell til små fjell. Fra lange turer til korte turer. 2 hjulingen kastet jeg ut lenge før den tid, og kajakken har vært parkert alt for lenge. Den egner seg ikke så godt til turer med barn.

Jeg likte tittelen på tråden din godt, for offergave er det jo - men da får man jo noe annet og bedre. Alt til sin tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre at jeg ikke er aleine. Savner tur kameraten min en Ducati Monster. I sommer er det 12 år siden jeg vår i Italia på Wold Ducati Week. Var med på teknisk seminar og på toppen av det hele, banekurs med fabrikk kjørerne til Ducati på Misano banen. For 5 år siden ble det helse trøbbel og Ducatien ble satt inn hos Løvås Motor for salg. Etter et par år begynte jeg å leite etter en ny hobby og da havnet jeg her, ingen dårlig erstatting. Jeg går alle turene mine aleine, mentalt er det bra for meg. Vi gikk i fjellet kona og jeg før unga kom og noen turer ble det også med unga og bikkja. Mye nytt flott utstyr har jeg skaffet meg, mest fra outlet siten til Helsport. Det pris vinnende fjellteltet til Helsport, det lille blå nylonteltet fra 1968 har jeg ennå. Ducaten på bildet er helt lik den jeg hadde.Ducati Monster.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.