Gå til innhold
Smaltur

Hardangervidda Haukeli-Finse i juli, fisketips og andre tips?

Anbefalte innlegg

Jeg har en plan om å gå fra Haukeliseter til Finse i sommer, har 2 uker fri fra 10. til 24. juli. Har vært lite på Hardangervidda, og har tenkt å ta bussen til Haukeli og så ende opp på Bergensbanen og ta toget hjem. Med to uker på denen turen har jeg god til fiske og avstikkere, og mulighet for å ligge et par netter på samme sted underveis. Ser for meg å bo mest i telt, men bruke de selvbetjentet DNT-hyttene til å proviantere underveis og evt ta ei natt eller to inne. Har lyst til å holde meg ganske langt vest på vidda, kanskje proviantere på Torehytten og/eller Stavali. Jeg liker å gå litt utenfor de merkede løypene, finne noen gode fiskevann/elver og ikke planlegge for mye i forkant, finner jeg en fin plass så kan jeg gjerne bli der et par dager. Kunne også vært aktuelt å gå opp på Hårteigen, hvor jeg ikke har vært. Når jeg velger å gå nordover i stedet for sørover, er det for å få mer fleksibilitet for hvor turen ender. Da kan den like gjerne ende på Haugastøl eller Hallingskeid som på Finse.

Tar gjerne tips for:

- Rutevalg, fine steder underveis

- Gode fiskemuligheter

- Åpne steinbuer

Jeg har ingen mulighet til å legge denne turen senere på sommeren, så jeg må ta de snøforholdene som er i juli. Forhåpentligvis er det farbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av begd
      Hei der!
      Er på jakt etter et lett solotelt og har nylig fått opp øynene for Bergans superlight tunnel 1 pers. Er teltet langt nok til meg med mine 190 cm? Vet at sittehøyden på 85 cm er begrenset, men har kun planer om å sove i teltet og vektlegger vindstabilitet over komfort.

Øvrige erfaringer mottas med takk (gjelder selvfølgelig også andre forslag) 😃
      Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Morten Grefstad
      Leker med tanken på en tur på (Nord)Vestlandet i neste uke, da det er der været ser best ut.
      Med utgangspunkt Oslo har jeg mulighet til å bo delvis i min selvbygde campervan Caravelle, men også vandre noen dager der jeg bor i telt/tarp/åpne koier/DNT.
      Litt fristet til å ta en tur ala de gamle episodene av Monsen på villspor, med fiske og bål og dagsetapper på 10-20km.
      Spesielt turen der han gikk fra Lesja-området og kom ned i Isfjorden så veldig flott ut. Synes også turer der man går på kanten av vidda der den møter fjord, eksempelvis Odda osv er flott.
      Dvs. jeg er glad i fjell og daler mer enn rent vidde-landskap og flatmyrsområder.
      Tips til rundturer, eventuelt turer på tvers eller langs av et område med muligheter for kollektivtransport til utgangspunkt for så å gå tilbake til bilen mottas med takk.
      Har det litt åpent, alt mellom 3-8 dagers turer er aktuelt.
    • Av ost
      Minipeak eller heaxpeak? 
      Kanskje det er jeg som liker å være litt utradisjonell eller bare lommeboken som er slunken, men jeg er altså på jakt etter en til tomannstelt til meg og bikkja. Primært går vi i skog, men vidda kan også bli besøkt. Tre sesonger. 
      Bikkja er 30 kg+, jeg er 190 cm.
      Har lenge sett på pyramidetelt, jeg er av den lite tøyelige sorten og trenger litt plass i høyden når buksa skal av og på og liker meg ikke når jeg føler jeg trer på meg teltet like mye som buksa.
      Luxe hiking produserer pyramidetelt for alt fra 1 til flerfoldige personer. De to nevnt innledningsvis er det jeg ser mest på. Er det noen som har konkrete brukererfaringer? 
    • Av Familienoss
      Noen som kan tipse meg om ett telt som er kjapt å sette opp. Tenker da på ett som fungere fint for en natt eller tre på små turer 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.