+zimwalker Skrevet 26. desember 2016 Skrevet 26. desember 2016 Å ligge med hodet mot bakken, blåse på bålet, få røyk i øya og i lungene...done that. Ei bålvifte kan være et alternativ. Har som regel noe i sekken som kan tjente som vifte. Men altså...til jul fikk jeg denne fiffige saken fra en som vet at jeg har det meste fra før: https://www.lamnia.com/no/p/15984/camping-og-fritid/vargo-ultimate-fire-starter Et lett teleskopisk rør som du trekker ut for å blåse med. I den ene enden er iskrudd et tennstål, i den andre enden (mot bålet) et lite lokk med hull i som konsentrerer lufta du blåser ut. På utsiden - skrudd fast i ei klemme rundt røret - ei " tennstål skrape" ("striker" på engelsk) . 53 gram totalt i følge varelappen. Kjekt å ha. (og sikkert mulig for den nevenyttige å mekke noe med tilsvarende funksjonalitet selv) 1
+Espen Ørud Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 Den dagen jeg må ha med noe på tur for blåse i gang bålet med så håper jeg noen hjelper meg å bære gåstolen over bekken... 5
a_aa Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 ... mens jeg undret på om jeg endelig øynet en ekstra unnskyldning for å drasse med meg den lille batteridrevne luftpumpa til liggeunderlaget mitt Først fyller den underlaget med tørr luft mens jeg setter opp tarpen, og så kan den kanskje nå i tillegg få kvistbrenner'n skikkelig i gang mens jeg finner fram kaffe og mat - gadgets kan være gøy Men - tror vel bålblåserøret utgår min del. Det føles liksom litt feil å forsvare én gadget med at jeg fint kan bruke den sammen med en annen
+zimwalker Skrevet 28. desember 2016 Skrevet 28. desember 2016 10 hours ago, Espen Ørud said: Den dagen jeg må ha med noe på tur for blåse i gang bålet med så håper jeg noen hjelper meg å bære gåstolen over bekken... Pokker det glemte jeg å spørre om da jeg takket for gaven. "Du forresten, kan denne festes til en gåstol?" 1
tubbs Skrevet 28. desember 2016 Skrevet 28. desember 2016 Universalfeste selges hos Clas Ohlson for 29 kr 😁 1
+zimwalker Skrevet 28. desember 2016 Skrevet 28. desember 2016 15 hours ago, tubbs said: Universalfeste selges hos Clas Ohlson for 29 kr Er det nå jeg skal etterspørre en link, og du svarer at de ikke selger den på nettet, bare i butikkene?
pahatlem Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 On 26.12.2016 at 11:57 AM, zimwalker said: ...til jul fikk jeg denne fiffige saken fra en som vet at jeg har det meste fra før: https://www.lamnia.com/no/p/15984/camping-og-fritid/vargo-ultimate-fire-starter Et lett teleskopisk rør som du trekker ut for å blåse med. Ikke hør på dem! Blåserør er fantastisk effektivt, særlig i kombinasjon med kvistbrennere! Som alternativ: On 14.1.2016 at 10:02 AM, pahatlem said: [...] Teleskopisk blåserør/bålpuster, 22g: Epiphany Outdoor Gear V3 Pocket Bellows [...] Kjempegreier! 2
+zimwalker Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 (endret) 5 hours ago, pahatlem said: Ikke hør på dem! Blåserør er fantastisk effektivt, særlig i kombinasjon med kvistbrennere! Ja det er nok best bare å blåse i det. Blir bare rør . ...eh...blåserør. 5 hours ago, pahatlem said: Som alternativ: Kjempegreier! Den var fin, og gramjegerene har sikkert alt fått med seg at ditt er lettere en mitt Endret 29. desember 2016 av zimwalker 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå