Jump to content

Recommended Posts

Posted

Siste døgn var jeg på tur.  Det ble grisekalt, 20 minus, og jeg har aldri brukt Omnifuelen i slik kulde. 

Problem 1.  Pumpet trykk, åpnet alle ventiler og lagt bensinflaska i ON.  Men det kom ikke bensin frem til forvarmingskaret.  Etter div "teknikerspark" kom bensinen frem, men da begynte begynte

Problem 2.  Bensinen ville ikke brenne.  Men etter en del forsøk med tennstålet tok det endelig fyr, men det brant ikke som vanlig.

Dette gjentok seg hver gang jeg skulle koke noe varmt.   Er dette et problem som andre har erfart, eller er det jeg som burde ta en omgang med vanlig vedlikehold.

Annonse
Posted

Der er en rest af Fotogen, tändvätska, lysfotogen eller T-gul af dårlig kvalitet der udskiller fastparaffin ved lave temperaturer, og stopper slange og dysse.

Posted
23 minutter siden, GJM skrev:

Der er en rest af Fotogen, tändvätska, lysfotogen eller T-gul af dårlig kvalitet der udskiller fastparaffin ved lave temperaturer, og stopper slange og dysse.

Jeg har aldri brukt annet enn renset bensin.

Posted
3 timer siden, tronn skrev:

Høres ut som om drivstoffet er problemet.

Jeg ville tømt tanken helt, fylt opp til merket med noe du vet er renset bensin, og fyrt opp.

Skal gjøre det, for sikkerhets skyld kjøper jeg en ny kanne med bensin