Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur i Vesterålen


Frank Sogn

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har vært på en del turer på Hinnøya, og har da startet fra Kongsvikdalen. En fantastisk frodig dal, som er verdt å få med seg før man begynner stigningen. Kjør til Kongsvik, ta av inn til Kongsvikdalen, og kjør helt inn. Vel inne er det god plass til flere biler. Det er ingen merket løype opp til snaufjellet derifra, men det finnes en relativt tydelig sti. Gå sydover over en liten elv, og følg stien oppover. På venstrehånd vil du etterhvert se en relativt stor foss. Vel oppe har du et utall stier å følge. Kontakt Harstad Turlag for mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

dere har brakt meg et godt stykke videre. Å rusle inn fra Kongsvikdalen høres fint ut. Tipper vi går derfra og mot Harstad, og overnatter på flere av de nevnte DNT-hyttene på veien. Vesterålen-boka ser ut som en god investering!

Og Jan Hugo i Tromsø, jeg var i Tromsø i påsken. Leide hytte inne i Tromvika på Kvaløya. Fantastisk vær, utrolig natur og vanvittig fine turområder.

Frank Sogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Om du har tenkt å fiske kan jeg komme med noen gode vann på hinnøya.

Går du lengere innover mot bjørnhaugen fra kongsvikdalen, kan du krysse innom Melåplatået. Her ligger det 7 fine vann på rekke å rad som er verd en fisketur. Her ligger det også flere åpne gammer (merk at gammen ved 3.vannet er feilmerket på kartet)

Er det middnattsol er det videre vært å trå opp på middagstinden på 921 meter som ligger noen kilometer fra melåplatået. Her er det praktfult i midnattsol!

Velger du en litt lengere tur kan du starte i fiskefjorden eller på kåringen (nært løddingen) og vandre langs DNT-stien helt til folkeparken i Harstad. På denne turen er du innom de nevne områdene som er tidligere nevnt i denne tråden!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.