Gå til innhold
  • Bli medlem

Lundhags pro2000/ Varg Isogaisa/rastegaisa


joakim84

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nye fjellsko og etter my prøving har jeg kommet til følgende alternativ:

- Lundhags pro 2000

- Varg isogaisa eller rastegaisa

Noen som har erfaringer og tips her? Lurer på om varg sine kan bli noe varme på sommeren?

Er det noe poeng i å bruke noen hundringser ekstra på rastegaisa???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg har Isogaisa og har vert veldig fornøyd med dem i de 3 årene jeg har hatt dem.

Det er ingen sommer sko, det er de alt for varme til.

Veldig mange får gnagesår av dem de er veldig trange og stive så prøv dem ordentlig før du kjøper dem.

Hvis du skal bruke dem som tur sko så ville jeg ha valgt noen andre.

Hilsen Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Retter litt på meg selv... Som tur sko så mente jeg hvis du skal rusle på stier så ville ikke jeg kjøpt dem men, utenfor stier i myrer og stein eller bratt fjell der er de fine. Jeg bruker dem til jakta

Hilsen Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar dei også om sumaren, og finn dei ikkje for varme. Som A.l skriv er dette ingen støvel for 'turer i skog og mark', du bør difor nøye sjå over behovet ditt. Isogaisa er stive i byrjinga, men mjuknar noko etter bruk. Gummikanten gjer at dei er vanskelege å gå inn, dei må difor sitte som støpt frå børjan av. Elles må du, slik som meg, bruke nokre veker med sportstape, og pleie dine gnagsår. Når du er over denne kneika er det fantastiske heilårssko med god pusteevne, vanntette og særs slitesterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har brukt skoa i flere år nå, sålangt meget fornøyd.

Dette er kraftige fjellsko. Derav så er dem tyngre enn f.eks. forsvarets marsjstøvel.

Kort tid etter kjøp løsnet sålen i tuppen. Leverte skoen på butikken og etter noen dager kom dem i posten ferdig reparert. Viste seg at det var en produksjonsfeil på alle skoa som ble laga samtidig med mine. Noe gæli med limet vistnok..

Jeg har ingenting vondt å si om dem. Har enda ikke gitt meg et eneste gnagsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.