Gå til innhold
  • Bli medlem

Husky 10 mnd.


Miss Winther

Anbefalte innlegg

Annonse

Vil du ikke ha en Husky. Er jo supre bikkjer det da. har ei selv. Riktignok blit 13,5 år og nærmer seg siste turen :(

Tror nok det blir en liten hundepause her nå eller shadde det vært interessant. neste hund blir også Husky. Kjempesnille hunder som passer fint i norsk friluftsliv hele året.

Godt nyttår til deg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke ha en Husky. Er jo supre bikkjer det da. har ei selv. Riktignok blit 13,5 år og nærmer seg siste turen :(

Tror nok det blir en liten hundepause her nå eller shadde det vært interessant. neste hund blir også Husky. Kjempesnille hunder som passer fint i norsk friluftsliv hele året.

Godt nyttår til deg også.

Joda, skulle gjerne tatt henne, jeg! Hun er ikke min, men står hos en som bor noen hus unna meg. Snappet det opp på en gruppe på FB, hvor jeg så at han holdt på å omplassere henne til en som blant annet har hatt mattilsynet på besøk i forbindelse med hundeholdet. Han som vil ha henne har nettopp solgt et kull med valper og har nå 7 huskies tilsammen. Personlig ville ikke jeg omplassert til den mannen.

 

Mannen som har henne kjøpte henne for å ha noen til å passe på hønene han avler opp..........

 

Selv har jeg 3 huskies og en schæfermiks. Tre av dem er omplasseringshunder. :) Har dessverre ikke tid til en til. Viktig at man har tid til å gi alle den stimulansen de trenger.

 

Husky er absolutt rasen for meg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden hadde en onkel av meg en kjempesvær hvit grønlandshund. På biltur i Finnmark stoppet han ved ei veikro. Fra vinduet får han se en fyr i ferd med å stjele hunden. Han løp ut og fikk stoppet tyveriet. Da han spurte tyven om hva han ville med hunden fikk han til svar at han skulle bruke den til å gjete rein..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden hadde en onkel av meg en kjempesvær hvit grønlandshund. På biltur i Finnmark stoppet han ved ei veikro. Fra vinduet får han se en fyr i ferd med å stjele hunden. Han løp ut og fikk stoppet tyveriet. Da han spurte tyven om hva han ville med hunden fikk han til svar at han skulle bruke den til å gjete rein..

Haha, idiot. Skulle nesten latt han få gjete litt som straff.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt plass skulle vi ha tatt henne. Det var nesten at hun ble med meg på lille juleaften da hun kom til meg for 4 gang på 6 dager.. Dessverre har vi for liten plass, pluss ei muttetispe på 9 måneder. Håper hun får et godt hjem, for hunden er snill som dagen er lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt plass skulle vi ha tatt henne. Det var nesten at hun ble med meg på lille juleaften da hun kom til meg for 4 gang på 6 dager.. Dessverre har vi for liten plass, pluss ei muttetispe på 9 måneder. Håper hun får et godt hjem, for hunden er snill som dagen er lang.

Ja, hun er både fin og snill. Synd at du føler at dere ikke har plass, men det er viktig at man er 100% sikker før man skaffer hund. Jeg må jo bare legge til at jeg har fire stk i et lite hus på 90 kvadrat, og selv om det er liten plass inne tar de ikke opp mye plass når de ligger og sover. ;) Brukes energien opp ute, kan jeg garantere at det er hyggeligere å være to huner inne enn en! Man får dessuten ikke like dårlig samvittighet hvis de må være hjemme alene noen timer om dagen. Da har de selskap i hverandre. Mye mer fart på snørekjøring er det og! :D Just saying. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor bare midlertidig der vi bor nå, og huskyen rømte i fra hundegården med en gang så den må være helt tett. Klatret lett over 2 meter. Jeg skal være borte store deler av våren i forbindelse med utdanning så det er ikke det beste for en hund som krever mye trening og aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor bare midlertidig der vi bor nå, og huskyen rømte i fra hundegården med en gang så den må være helt tett. Klatret lett over 2 meter. Jeg skal være borte store deler av våren i forbindelse med utdanning så det er ikke det beste for en hund som krever mye trening og aktivitet.

Har kanskje ei som er interessert i henne nå. :) Kan du fortelle noe mer om hvordan hunden er? Hun er jo bare ti mnd, og det går jo fint an å venne dem til barn fra den alderen, men vet du om hun har noe erfaring med å väre rundt små barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som eier hunden har et barn på rundt 2 år tror jeg. Huskyen virket ikke aggresiv, men trenger en del trening. Det viktigste er at den som overtar hun går inn for det 100% og gir hunden det den trenger, både mosjon og kjærlighet. Vil anbefale å ta et nybegynner kurs i lydighet hvis ny eier ikke har mye erfaring med hund. Miljøtrening kan også være en ide. Vet du om hunde dro nordover i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som eier hunden har et barn på rundt 2 år tror jeg. Huskyen virket ikke aggresiv, men trenger en del trening. Det viktigste er at den som overtar hun går inn for det 100% og gir hunden det den trenger, både mosjon og kjærlighet. Vil anbefale å ta et nybegynner kurs i lydighet hvis ny eier ikke har mye erfaring med hund. Miljøtrening kan også være en ide. Vet du om hunde dro nordover i dag?

Vi snakker kanskje ikke om samme hund? Det er en mann som skal omplassere denne. Vet ikke mer om hunden akkurat nå, men kan mld deg om jeg får vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da snakker vi sikkert ikke om samme hund. Beklager. Vet om ei tispe på 10 måneder som skal omplasseres jeg å. Hvor utenfor Trondheim befinner denne seg?

Bekager sent svar, men fikk ikke notification om ny mld. Den er/var i Buvika. Tror dessverre han sendte den til feil mann, men det trenger jo ikke väre så galt som jeg tror. Men mattilsynet har fått bekymringsmeldinger på han.. Jeg hadde i hvert fall ikke omplassert dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.