Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Noen som har testet Helsport Reinsfjell 2? Eventuelt i superlightversjon? Ser at Helsport har halv pris på outlet-nettsiden sin av Reinsfjell 2. Ikke nye superlight, men en tidligere standardutgave. Mulig denne utgår av sortimentet da jeg ikke finner den på produktsidene til Helsport. Noen som vet om denne er likt utformet som superlight? Med tanke på bardunering og konstruksjon. Hadde vært artig å hørt brukerfaringer på denne type kuppeltelt. Tenker bruk i skog og fjell på sommer/høst. Trenger ikke noe ekstremtelt, men kan jo være greit at det fungerer greit i litt vind og regn.

http://www.helsport.no/reinsfjell-2

Annonse
Posted

Jeg har Reinsfjell Superlight. På linken under kan du se noen bilder av første gangen jeg prøvde det.

Jeg har brukt det noen netter i sommer. Min bedømming er at det er et solid telt for å være "lettvekter". Om du kun skal bruke det "normalt" ville jeg ikke vært redd for å gå for superlight-versjonen.

Jeg har dessverre ingen sammenligninger til den vanlige versjonen.

http://www.fjellforum.no/topic/27011-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag/?p=293612

Posted

Har brukt Superlight utgaven på et par turer i sommer, og jeg er veldig fornøyd. Var en 4 dagers tur på Hardangervidda, og det ser ut til å tåle godt med både regn og vind. Kurant plass til 2 er det også. Vi hadde med 2 hunder, og fikk hver vår sekk og hver vår hund utenfor innerteltet. Anbefales :-)

• Like 1
Posted

Takk for svar. Ja, det virker jo lett å sette opp og praktisk med to innganger og suveren lufting. Har ikke brukt kuppeltelt før, men det virker interessant.

Posted

Spurte Helsport om det blir nye versjoner av Reinsfjell. Fikk dette svaret:

Reinsfjell SL 2 kommer i PRO versjon neste sesong. Dette teltet er litt mindre en den forrige PRO utgaven.

• 5 months later...
Posted

Har brukt Superlight utgaven på et par turer i sommer, og jeg er veldig fornøyd. Var en 4 dagers tur på Hardangervidda, og det ser ut til å tåle godt med både regn og vind. Kurant plass til 2 er det også. Vi hadde med 2 hunder, og fikk hver vår sekk og hver vår hund utenfor innerteltet. Anbefales :-)

Hei dere

Lurer på om du har opplevd at avstanden mellom inner- og ytterduk er for liten med tanke på kondens/fukt i teltet? Ser at Reinsfjell 2 er kommet i ny versjon. Samme størrelse som superlight, men med kraftigere duk.