RobinM Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Da tippa du rett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Så bra! Når eg først har ein kjenner (?) av Tveitakvitingen her; den merka løypa frå der det næraste biletet er tatt frå går til venstre (sør) for fjellet og så bratt opp til høgre til toppen (merking gjort av nokon i Fusa?). Men korleis er det å gå rett fram, dvs opp langs snøfonna som viser midt på biletet ditt? Det er sikkert barnelærdom dette for mange, men eg var litt usikker då eg var der tidleg i haust... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Kva fjell ser me her? (frå kvar?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kva fjell ser me her? (frå kvar?) Her mener jeg å kjenne igjen fra venstre Iendefjell, Fuglafjell og Fotasperrnuten. Sliter litt med hvor bildet er tatt fra. Kan det være så utspekulert som fra Høganovi, samme sted som bildet av Tveitakvittingen var tatt fra ? Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Hiv du også på Skrott til slutt blant fjella, så blir eg særdeles nøgd! Min kreativitet var ikkje større enn at biletet var tatt frå Tveitakvitingen tidlagare i haust. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kva fjell ser me her? (frå kvar?) Ved nærmere ettersyn tror jeg heller at bildet er tatt fra Tveitakvittingen, og at vi ser Høganovi i "bakre" forgrunn. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Så bra! Når eg først har ein kjenner (?) av Tveitakvitingen her; den merka løypa frå der det næraste biletet er tatt frå går til venstre (sør) for fjellet og så bratt opp til høgre til toppen (merking gjort av nokon i Fusa?). Men korleis er det å gå rett fram, dvs opp langs snøfonna som viser midt på biletet ditt? Det er sikkert barnelærdom dette for mange, men eg var litt usikker då eg var der tidleg i haust... Hm, vet ikke hvordan det er å gå over fonna, men vil tippe det er ganske bratt. Spesielt vinterstid, og sommer så ser det ut som et ulent terreng.(værre en ruta) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hm, vet ikke hvordan det er å gå over fonna, men vil tippe det er ganske bratt. Spesielt vinterstid, og sommer så ser det ut som et ulent terreng.(værre en ruta) Har heller ikke krysset fonna, men har gått ned mellom fonna og den merkete løypen. Dette er den vanlige vinterveien til topps. Var ikke særlig vanskelig og mindre bratt enn den merkete løypen på det bratteste. Gikk på vest og nordsiden av vann 982. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Ja, hvilket vann er dette og hva heter de to største fjella i bakgrunnen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 lot meg nesten lure til å tro det var kalderassen, men med nærmere ettersyn kjenner eg igjen kvanngrø lengst borte til høyre... altså er det myklavatnet, med goddalseggene, fotasperrnuten, iendefjell og en liten flik at sørfuglen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Spennande bilete over. Har aldri vore ved Myklavatnet. Sidan Jarle løyste den kjem ein ny. Kva fjell er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det er riktig jarle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Kanskje det trengs eit hint til biletet over? Her er i alle fall utsikten frå toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kanskje det trengs eit hint til biletet over? Her er i alle fall utsikten frå toppen. Med dette hintet ble det ihvertfall langt enklere for min del å se hvor i Norges fjellverden du er FU. På ditt siste bilde fanger Hårteigen blikket raskt. Videre ser jeg at toppvarden kaster skyggen rett mot fotografen, og siden sola ser ut til å stå høyt på himmelen, er det bildet tatt i en sørlig retning (mellom sørøst og vest). Mitt tips er at fjellet vi er ute etter er store Grananutane (1613 moh), som ligger nordøst for Hårteigen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Imponerande resonnement Svaret er riktig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 hvor er så dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 ble det litt vanskelig? FU har iallfall vært i nærheten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Har eg? Er det kanskje Bondhusvatnet som er i bakgrunnen? I så fall kan eg jo tippe på Storabrekka eller Husafjellet...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 et sted på storabrekka er det ja... ta til venstre noen hundre meter etter vannet ved gardshammar en fin avstikker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 OK, betyr det at du reknar den som løyst? Kvar er dette då? Toppen er på over 1800 meter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnar Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kan det vere Sulefjell og Suletinden bak, med Suleskardet i mellom? Men i om det er rett så har du vel ikkje stått på Vestlandet når bildet blei teke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Nei, det er ikkje Sulefjell. Men ved nærare studie av fylkesgrenser må eg tilstå at toppen nok ikkje heilt kan kallast ein Vestlandstopp. Toppen er 6 km frå Vestlandet (fylkesgrense). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 OK, betyr det at du reknar den som løyst? Kvar er dette då? Toppen er på over 1800 meter. https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=5018 Herlig høstbilde FU! Dine siste hint har ført meg langt opp i Hallingdalen, til nord for Hallingskarvet og Strandavatnet. Tror fjellet til venstre er Blåbergi (1802 moh), mens det lengre bak til høyre er Skorpetinden (1706 moh). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Nils har rett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuttjukken Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Her har det hendt mykje den siste veka sidan eg var innom sist. Kor er så dette biletet frå? Det handlar om namn på fjelltoppen, namn på fjorden og grenda nedanfor, og namn på det ein så vidt skimtar av ein fjord oppe til høgre bak i biletet. Dette området har liten ferdsel av folk. Helsing Stuttjukken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.