Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft - cargofly? (utskilt)


Anbefalte innlegg

Annonse

Litt an på hvilken sekk og hvilken hund du har. Jeg hadde en Liama i fjor. Var på tur med min husky og Recon Pack som sekk. Det ble litt for trangt. Stroppet da sekken på tvers foran. Hadde nok hjulpet litt hvis jeg fjernet ene sidelomma på sekken. Bikkja fikk den i hue. Var uansett ikke noe for langturer. En 30-45 min padling av gangen gikk an. Men jeg satt da på beina oppå ringen så hælene subbet vannet til tider. Heldigvis badetemp da så det gikk fint med Crocs på beina. Skulle jeg skaffet en ny raft nå så hadde jeg nok valgt Explorer 42 som er noe større. Har og sete man kan sitte høyere.

 

Tittet å Cargo Fly på nett men ble ikke enig med meg selv om det var praktisk. Litt mer plass å stable ting men hver gang man skal ha tak i sekk så må båt pumpes på nytt. Fikk det for meg at den kanskje var litt tungvint. "Pokker, nå glemte jeg legge det inn så det ligger vanntett". Men med god planlegging er det sikkert ikke noe stress. Alt man trenger i løpet av dagen i sekken og så telt, sovepose etc i Cargo Fly. Bare tanke som slo meg da jeg stod og pakket alt i sekk og vanntette poser så fort som mulig i fjor sommer da jeg fant stedet med mest innsekter å sette ut båten. Lett å glemme legge noe på plass da :).

 

Etter hva jeg har skjønt så putter man tubene inn i båten før man fyller de med utstyr. Det gjør jo at man må ha en sekk stor nok til å bære alt til dit man skal starte ferden. Det blir kanskje litt mindre i sekken man spenner foran men ser ikke at det blir noe mindre type sekk. Kan man kjøre bil til vannet kan kan pakke ting litt fordelt. Noe i liten sekk , noe i pakkpose akter og noe i Cargo Fly. Det øker vel vekt på båten med ca en halvkilo også.

 

Ser noen fordeler her. Er man i elv så får man bedre siktelinje fremover enn med stor sekk på baugen. 

Leste litt på et utenlandsk forum den gang. Noen mente båt ble mer stabil, kan vel stemme i forhold til at vekt kommer litt lavere.

Men en flytter og vekt lengre bak i båten. Kanskje litt forskjell her på hvordan det merkes etter vekt på den som skal padle. Har du med bikkje så får du nok vekt forover uansett vil jeg tro.

Sden tubene blåses opp etter man har fylt de så har man litt ekstra flyteelementer. Vet ikke hvor mye oppdrift de gir. Fint hvis det var nok til at den hindret at båten og utstyr synker hvis man punkterte selve båten. Kunne man svømme den i land flytende ved hjelp av tubene. Men det skal litt til å punktere den midt på vannet. Evt ved fiske da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.