Gå til innhold
  • Bli medlem

Viglesdalen uke 13 2014 - snø?


Dal-z

Anbefalte innlegg

Annonse

Med mindre noen her bor i Årdal og kan se oppover dalen så får du ikke et svar du kan stole på :-) Har hytte et par daler nordover på 330 meter og der er det avhengig av været den dagen. Det jeg kan si sikkert basert på å se opp i dalen da jeg kjørte forbi på søndag er at der ikke er skiføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen som vet om det er snø i Viglesdalen nå?

http://ut.no/hytte/viglesdalen

Som det står der ligger det på 425 moh.

Det er samme høyde som Fidjavannet inn av Mån ligger på.

Jeg var innover Fidjadalen for to uker siden, og da begynte snøen omtrent mellom Månvannet og Fidjavannet.

Jeg tror at det fortsatt er fenner lang vannet ,og det kan ligge noe snø/is langs stien opp mot Viglesdalsvannet. Her ligger stien i skyggen, mens den langs vannet øverst ligger på solsiden.

Viglesdalen er normalt den første hytta som det er mulig å gå til på våren. Jeg tror det vil være mulig å komme inn til hyttene alt nå.

Jeg ville muligens startet litt sent slik at eventuelle fenner i stien oppover er tint litt på overflaten.

Om du tar turen, hadde det vært greit med en liten tilbakemelding på forholdene.

Men jeg har tatt feil før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Vi tok turen oppover vi. Det var en nydelig tur i fantastisk vår/sommervær.

Det var ikke antydning til snø noen plass (forutenom på fjelltoppene i det fjerne).

 

Hytta var fin.

(Dog litt dårlig vasket tidligere - men det ordnet vi når vi drog - så neste gjeng som kommer får en trivelig opplevelse.)

 

Turen anbefales til alle!

Vi hadde med oss 6 unger, hvorav de to minste var 4,5 år gamle. De gikk og de gikk. Ingen problem, bare utfordringer. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Vi tok turen oppover vi. Det var en nydelig tur i fantastisk vår/sommervær.

Det var ikke antydning til snø noen plass (forutenom på fjelltoppene i det fjerne).

 

Hytta var fin.

(Dog litt dårlig vasket tidligere - men det ordnet vi når vi drog - så neste gjeng som kommer får en trivelig opplevelse.)

 

Turen anbefales til alle!

Vi hadde med oss 6 unger, hvorav de to minste var 4,5 år gamle. De gikk og de gikk. Ingen problem, bare utfordringer. :)

Mange takk for tilbakemeldingen. Jeg skal gjøre STF oppmerksom på at det nå er mulig å gå til Viglesdalen  uten å tråkke på snø.

Og på vegne av STF (og Hjelmeland turlag som har tilsynet på hytta) mange takk for den jobben dere gjorde på hytta.

 

(Jeg var på min hytte - Blåfjellenden - i helga, og gjorde en innsats. Det blir liksom ikke helt det samme renholdet gjennom vinteren som om sommeren. Muligens på grun av at alle mener de ikke drar inn noe skitt - snøen er jo stort sett ren. Men det blir jo skittent likevel.)

 

Turen anbefales alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er forholdene på Blåfjellenden nå da? Snø antar jeg?

Skiene kan fortsatt tas på ved veien i Hunnedalen.

 

Det er faktisk mye snø litt oppe i høyden.  Og jeg tror den holder til påske. Blir det mye regn, så kan det bli overvann, og turen litt lengre - rundt vannene.

 

Men vi satser friskt på påskeferie på Blåfjellenden som vanlig. Også med gratis komle til alle som overnatter skærtorsdag. (Reklamen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.