Gå til innhold
  • Bli medlem

mckinley X-treme 900


Anbefalte innlegg

sitter og kikker endel på forskjellig soveposer, det jeg er ute etter er en 3 sesongs sovepose, lettest mulig og uten og måtte selge bilen huset kjærring og unger.

har nylig kikka litt på mckinley X-treme 900.

mitt spørsmål er: er dette en helt grei sovepose? den er jo veldig lett og koster ikke skjorta.

noen som har erfaring med denne posen?

etter det jeg kan se så er det temp fra +15 til -9, noen som har prøvd den i forskjellige årstider?

all info hjelper

 

 

 

 

kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag hittar ingen info från tillverkaren om just denna modell, men om en som heter X-treme 1000. Tittar man på vikt, material och uppgiven komforttemperatur så verkar den var ungefär likvärdig med andra påsar av samma typ på marknaden. Jag hittade också vid en snabbkoll lite info här:

 

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=45272

 

Verkar vara helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dagryggsekk fra McKinley som jeg har brukt veldig mye i flere år og bruker fortsatt ofte. Det jeg kan si om merket på basis av min erfaring med ryggsekken er at de lager et helt OK produkt som varer i mange år. Sekken har mange tekniske løsninger, men er mye billigere enn sammenlignbare produkter. Jeg tror at McKinley ikke satser på det allerletteste materialet, men lager noe som har en fornuftig pris og OK kvalitet. En tidligere kollega hadde et telt fra dem som ikke var det allerletteste, men som han også var godt fornøyd med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en sekk fra se jeg brukte tidligere. Greie detaljer og ikke noe gikk i stykker de årene jeg brukte den. Men litt slapp i fisken den sekken så bærekomfort var ikke all verden når det ble litt vekt i sekken.

Er vel et billigmerke å regne. Men sammenligner man det mot et annet billigmerke er det nok ikke noe dårligere enn annet. Ikke alltid ting som er billig er så mye dårligere enn annet.

Det med minus 9 skal du nok ta med en klype salt eller to. Brukstemp vil jeg tippe ligger ned til 0 grader.

Hva koster herligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sommerpose fra McKinley som ble kjøpt rundt 1997, bruker den enda, veier ca 1200g og blir litt større enn en håndball når den er komprimert maks. Har brukt den ganske mye, og det er ingen sømmer som har gått opp eller annen slitasje som har laget huller i den. Men er temperaturen under 5 grader så må jeg bruke en annen pose.

 

Har også et tomannstelt fra omtrent samtidig, det har også vært mye brukt, skulle være "Easy Up", men det har jeg aldri fått til å stemme.. må sette opp innerteltet først, så det tar litt tid å få teltet opp. Fikk det også opp på toppen av Hallingsskarvet i kuling på vinteren, men det var nok litt i overkant for bruksområdet for teltet.. Hempen på glidelåsen til inngangen har røket, og det jeg fikk en liten rift en gang glidelåsen satt seg fast, men dette hullet har ikke vokst så det har ikke vært så farlig. Enkelt å få veldig god trim på duken, og med skikkelig trim har teltet vært tett.

 

Har også en 45l "klatresekk", den kjøpte jeg på en utenlandstur for å få fraktet innkjøpte greier med hjem. Noen sømmer på utstyrsløkkene har gått opp, ellers har den holdt greit, må sies at akkurat denne sekken har jeg ikke brukt så mye.

 

Min konklusjon er i hvert fall at McKinley produktene har grei og holdbar kvalitet til en pris som ikke er all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en sekk fra se jeg brukte tidligere. Greie detaljer og ikke noe gikk i stykker de årene jeg brukte den. Men litt slapp i fisken den sekken så bærekomfort var ikke all verden når det ble litt vekt i sekken.

Er vel et billigmerke å regne. Men sammenligner man det mot et annet billigmerke er det nok ikke noe dårligere enn annet. Ikke alltid ting som er billig er så mye dårligere enn annet.

Det med minus 9 skal du nok ta med en klype salt eller to. Brukstemp vil jeg tippe ligger ned til 0 grader.

Hva koster herligheten?

Ligger på ca 700-900kr, -9 er extrem temp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.