Gjest Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Dette er vel et underlig tema å poste nå så mange måneder i forveien...men så er jeg vel blitt litt spent på vinterens turer. Er det noen som vet om veien inn til Orkelsjøhytta (i fjellene øst for Oppdal) brøytes om vinteren?? Siter
jakro Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Hei! Veien brøytes nok ikke, men Orkelsjøen er et stort hyttefelt med rundt 50 hytter, så det går en skutertrase som omtrent følger veien inn dit. På senvinteren er veien forresten brøytet inn til Lundsetra, med skuterløype helt inn til Orkelsjøen. Siter
Gjest Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Takk for svar! Så nå vet jeg det. Ca. hvor lang tid bør man regne hvis man skal gå på ski i scooter-sporet fra parkeringsplass og inn til Orkelsjøen? Det er vel en god del stigning? Siter
jakro Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Takk for svar! Så nå vet jeg det. Ca. hvor lang tid bør man regne hvis man skal gå på ski i scooter-sporet fra parkeringsplass og inn til Orkelsjøen? Det er vel en god del stigning? Dersom veien ikke er brøytet så du må traske fra Oppdal og opp Ålmdalen, så venter deg deg en stigning på 700 høgdemeter. Disse er fordelt på en strekning på rundt 8 km om jeg ikke tar feil. Er veien brøytet, er det vell kun rundt 120 høydemeter før du er på det høyeste skaret. Følger du skutersporet fra Parkeringsplassen bør du ikke bruke noe mer enn et par timer. Det er jo noen nedoverbakker ned fra høgste flåen mot Orkelsjøen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.