Gå til innhold
  • Bli medlem

Kilimanjaro


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg og reisekameraten min begynner å nærme oss en plan.

Vi kommer til å fly til Nairobi og deretter ta oss selv til Arush eller Moshi hvor vi får en guide til å ta oss til toppen av Kili.

Men når vi først er i Afrika så vil vi oppleve litt mer enn bare fjell. Så når vi er ferdig med Kili så drar vi ikke hjem med det første.

Vi har en kompis som har feriehus på Zanzibar, og planen er å ta oss til Zanzibar.

Det er jo et godt stykke fra Kili, og vi har ikke sjekket opp hvilke transportmuligheter vi har. Noen som vet??

Vi er også interessert i en safari... Kanskje besøke Serengetti?

Vi vil være mest mulig "fri" og vil ikke binde oss til så veldig mye organiserte turer mellom plassene.. Eneste opp på Kili og eventuellt Safari.

Reiselengde : 2-4uker.

Tid: Januar-Februar.

Hva tror dere? Hvor lang tid vil en slik tur ta? Hvor stort budsjett trenger vi? Er det billig i Kenya/Tanzania for transport, overnattning og mat?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Arusha går det buss til Dar Es Salam (husker ikke nøyaktig, men tar vel ca. 8 timer), og fra Dar kan man ta båt videre til Zanzibar. Så vidt jeg husker går det også direktefly fra Kilimanjaro Airport til Zanzibar, men det blir naturlig nok dyrere.

Husker ikke hvor mye bussen kostet, men det var ikke akkurat avskrekkende dyrt. Det samme gjelder båtturen. Men pass på så du ikke blir lurt til å ta feil båt, og dermed betale mer enn du burde.

I Tanzania som i det fleste land der relativt rike turister er en viktig del av nærlingslivet, er det veldig vanlig med lokale folk som skal gi deg et "fantastik tilbud". Orienter dere litt rundt på forhånd så dere vet hva slike turer bør koste, og hvilke fallgruver man bør ungå.

Både i Arousha og Moshi finnes det bøttevis av selskaper som arrangerer både tur til Kili og Safari. Vi hadde 5 dager safari der da vi var der nede, og fikk med oss alle de store parkene (2 dager i Serengeti). Jeg synes det var helt topp å få med seg så mye forskjellig dyreliv, men noen av de jeg reiste sammen med ble kanskje litt lei av å se løver etterhvert, så kunne sikkert kortet det ned med en dag. Anbefaler iallfall å få med seg 2-3 forskjellige parker, da de forskjellige parkene til dels har veldig forskjellig dyreliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da treffer du den store regntiden, vil ikke anbefale mars og april. Det er også en liten regntid i november-desember. Men det går guidede turer der hele året, så du kommer da opp lell. Med de siste årenes klimaendringer er skillet mellom regntid og tørketid ikke så skarpt lenger. Var der i januar i fjor og hadde nedbør hver dag, en dag hadde vi dagsregn, ellers bare noen korte ettermiddagsbyger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.