Populært innlegg Oddbjørn Skrevet 15. desember 2013 Populært innlegg Skrevet 15. desember 2013 Søndag formiddag har jeg dratt pulken inn i stua og prøver ut forskjellige måter å pakke på for å finne en grei fordeling av de forskjellige sakene oppi pulken. Værmeldinga har egentlig ikke vært det store for helga og jeg blir nesten litt overrasket når jeg kikker ut av vinduet og ser at det er sol og finvær. Kanskje heller komme seg ut enn å pakke pulk i stua? Pakker pulken ferdig og får den lastet i bilen sammen med ski, staver og skisko. En må ganske langt opp i sirdal for å finne snø nå, men en søndagskjøretur byr meg uansett ikke i mot så setter kursen mot Ådneram. På veien til Lysebotnen som er stengt for vinteren er det preppet skispor og jeg velger å gå innover der siden det er litt for lite snø til å gå i terrenget. Etter de siste dagers mildvær og litt regn har det frosset på og snøen er knallhard. Men pulken glir ihvertfall lett og jeg har greit feste på fellene. Blir ikke så lange biten før jeg finner en plass å slå opp teltet bare for å trene litt på rutiner rundt rigging av telt og pakking igjen i pulken. Med lite og hard snø erfarer jeg at snøpluggene gir mye bedre feste enn skiene. Greit å finne ut av slike ting på korte turer og uten full storm så kan man gjøre de riktige valgene når det virkelig teller. På veien ned igjen er det nedoverbakke hele veien. Og når jeg enten må velge mellom sporet hvor det er umulig å bremse eller å stå i ruglete is fra scootersporet så tar jeg den feige metoden og legger skiene på pulken og går ned igjen. En ting å stå på ski på hardt føre med bare skiene, men med en pulk hengende etter blir det straks mer utfordrende. Uansett er det flott å gå tilbake i måneskinn. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 13 Siter
Balle Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Bare et godt råd: Du har pulkdraget opp/ned. Den dagen ringene rundt skjøtene løsner, kan du få deg en overraskelse Siter
Oddbjørn Skrevet 15. desember 2013 Forfatter Skrevet 15. desember 2013 Bare et godt råd: Du har pulkdraget opp/ned. Den dagen ringene rundt skjøtene løsner, kan du få deg en overraskelse Takk for tipset. Har blitt gjort oppmerksom på det før, men er litt lettere å pakke sammen slik så slipper jeg å ta av draget for å få den inn i bilen. Men har ikke tenkt på at den lettere kan løsne den veien. Siter
Balle Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Takk for tipset. Har blitt gjort oppmerksom på det før, men er litt lettere å pakke sammen slik så slipper jeg å ta av draget for å få den inn i bilen. Men har ikke tenkt på at den lettere kan løsne den veien. Tror ikke ringene løsner noe lettere om draget brukes den veien, det er heller det som skjer når draget borer seg ned i snøen...i fart. Jeg har også en Paris med stivt drag, jeg har festet draget oppå "leppa" foran ,brukte Fjellpulkens fester. Det går fint å legge alt sammen da, draget står litegrann i spenn, men det tror jeg ikke har noe å si. 1 Siter
Oddbjørn Skrevet 15. desember 2013 Forfatter Skrevet 15. desember 2013 Tror ikke ringene løsner noe lettere om draget brukes den veien, det er heller det som skjer når draget borer seg ned i snøen...i fart. Jeg har også en Paris med stivt drag, jeg har festet draget oppå "leppa" foran ,brukte Fjellpulkens fester. Det går fint å legge alt sammen da, draget står litegrann i spenn, men det tror jeg ikke har noe å si. Takk! Fant disse festene på fjellpulken.no og prisen var ikke så galen så bestilte et par. Blir nok litt mer solid innfesting også enn måten jeg har festet på nå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.