Gå til innhold
  • Bli medlem

Turforslag rundt Luksefjell/Svanstul/Sauheradfjella?


Gjest gammeltbrukernavn111

Anbefalte innlegg

Gjest gammeltbrukernavn111

Jeg lurer på om noen har tips til gode ruter for teltturer i området Luksefjell/Svanstul/Sauheradfjella, eventuelt andre områder i nærheten av Skien? Tenker på turer med varighet på alt fra noen dager og opp til en uke.

 

Lurer også på om noen har gått fra Svanstul/Sauheradfjella og opp til Lifjell eller Skrimfjella. Ser ut som en fin rute, flott om noen har gått der og kan tipse om rutevalg.

 

Forslag mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du starter fra Svanstul kan du få med deg de 3 høyeste toppene i Skien som er, Nare, Ørnenuten og Skårafjell. Derfra er det bare å følge den merka løypa videre mot Skrim. I Skrimområdet er det obligatorisk med en tur opp til Styggemann. Turistforeningen i Tønsberg har forøvrig nøkkel til steinhytta på toppen av Styggemann.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Narefjell har jeg vært oppe på på dagsturer før og de er virkelig flott. Takk for tipset! Det ser ut som en flott rute det. Visste ikke at det var merka videre mot Skrim, men det er jo kjekt. Da blir det nok Svanstul-Skrimfjella via Ørnenuten og Skårafjell.

 

Hvor kan være et kjekt sted å runde av turen? Jeg får noen til å hente meg med bil fra Skien. Kanskje Lifjell? 

 

Så håper jeg bare at det ikke blir for mye snø. Er jo alltid litt usikkert på sånne novemberturer. Er meldt kuldegrader både dag og natt fremover nå i de områdene der som ligger såpass høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ruta passer greit å avslutte ved Omholtfjell. Når du nevner Lifjell regner jeg med at du tenker på den toppen som ligger ved Skrim. Husk da at det er Lifjell, ved Bø i Telemark, som er mest kjent. Litt kjedelig om de som skal hente deg står ved feil fjell;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Takk til utinaturen for gode innspill. Starter på turen i morgen tidlig også får vi se hvor mange dager det tar. Hvis jeg er i humør så bruker jeg nok ekstra god tid i Skrimfjella siden jeg ikke har vært der før. Runder like godt av turen ved å bare gå østover fra Skrimfjella og helt til fylkesveien, nord for Omholtfjell. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.