Gå til innhold
  • Bli medlem

Isskrue: Petzl Laser Sonic m/ ice flute


asse22

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

jeg har blant annet en Petzl Laser Sonic isskrue som ble levert med en ice flute holder. denne kan festes rett på selen slik at man ikke trenger å ha skruene hengende bak. Det beskytter utstyret og klær på en god måte. Jeg synes derimot løsningen er ganske klumpete, og har ofte brukt å ha denne isskruen hengende bak på vanlig måte, men også det er klumpete ettersom fluten henger og dingler. Er det noen som vet om de beskyttelsestuppene for BD eller Grigri vil passe Petzl?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De isskruebeskyttere jeg har fra Petzl og Black Diamond ser ud til at være fuldstændig identiske bortset fra farven, hvor begge er forskellige nuancer af orange, men hvor BD er lidt mere røde. De kan byttes rundt, som man har lyst til. De jeg har fra Grivel er lidt større i diameter, så de sidder ikke ordentligt fast på Petzls og BDs skruer, der åbenbart er lidt tyndere. Min konklusion er derfor: Petzl og BD er kompatible m.h.t. beskyttelsesdupper, men Grivel passer ikke med de to andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.