Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok gått for et telt med romslig fortelt, spes siden de ikke er vandt med å sove ute. Har hatt 3 hunder i innerteltet og det var ikke noe problem, men våknet av en veldig glad hund på morgenkvisten som peset i ansiktet mitt :P Har bare erfaring med gjeterhunder og de kan fint kastes ut av teltet om de er hypp på å stå opp før meg. Stikker ikke av og jager ikke dyr. Men om de sover i forteltet bør de ha bånd, det er null stress for en hund å smette under duken og plutselig føle seg veldig fri :)

Høres veldig behagelig ut med gjeterhunder!  :) Tre av mine stikker nok, og smetter også under duken hvis de ligger i forteltet. Har hatt med to hunder inn i teltet før og det gikk kjempebra. Enda vi var ute i nesten 3 uker var de alltid tørre da vi skulle legge oss! Helt utrolig å få til det i Norges land!  :lol: Men i Trollheimen blir det regn, og jeg tror nok jeg kan komme på flere ting som frister mer enn fire våte huskies i innerteltet! Fnis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig behagelig ut med gjeterhunder!  :) Tre av mine stikker nok, og smetter også under duken hvis de ligger i forteltet. Har hatt med to hunder inn i teltet før og det gikk kjempebra. Enda vi var ute i nesten 3 uker var de alltid tørre da vi skulle legge oss! Helt utrolig å få til det i Norges land!  :lol: Men i Trollheimen blir det regn, og jeg tror nok jeg kan komme på flere ting som frister mer enn fire våte huskies i innerteltet! Fnis..

Man bør ihvertfall sørge for at soveposen er vanntett og ikke ligger sånn at de kan smette inni den. Er vel sjeldent hunden min er helt tør når vi er på tur, har han først blitt våt så er han det lenge. Har med et lite microfiber-håndkle for å tørke av det værste. Tror 4 våte hunder ikke bare kan bli veldig vått, men ser for meg at lufta i teltet kan bli noe fuktig og ubehagelig etter en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ihvertfall sørge for at soveposen er vanntett og ikke ligger sånn at de kan smette inni den. Er vel sjeldent hunden min er helt tør når vi er på tur, har han først blitt våt så er han det lenge. Har med et lite microfiber-håndkle for å tørke av det værste. Tror 4 våte hunder ikke bare kan bli veldig vått, men ser for meg at lufta i teltet kan bli noe fuktig og ubehagelig etter en stund :P

Jeg skal helt klart lære dem å sove ute i all slags vær. Vi har første sommeren med hus og egen hage, så nå skal det trenes. ;) Fire våte hunder i telt har jeg ikke trua på selv heller!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, det er ikke dumt.  :) Men dere fester ikke lina i begge ender, eller?

Jeg har fire hunder. Som regel finner jeg ett par store steiner (i skogen er jo ikke dette noe tema) å feste de to endene til. Det er lurt å ha med seg en del ekstra tau om det er langt mellom steinene. Om jeg ikke finner en slik plass, fester jeg hundene enkeltvis med mindre steiner. Vanligvis er de trøtte og slitne etter en lang dag med kløv, så de legger seg somregel bare ned for å sove. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see. Mine vil nok ikke stå å trekke når de har gått seg slitne først, så da er det nok ikke absolutt nødvendig å feste i begge ender, men lurt å tenke på det med sola. Jeg er bare redd for at de skal snurre seg fast i hverandre og at jeg må tilbringe deler av natten med å løsne opp i flokene. De er ikke vant til å sove ute, så regn og mye knott blir en utfordring, men det er jo en tilvenningssak. Og hvis det er sau der så kan jeg nok med hell feste lina i begge ender. ;) Takk for tips!

Min erfaring er at de surrer seg om de bare er festet i den ene enden. Har du fire hunder er det ofte to kjønn representert; med løpetid er det veldig viktig å kunne feste i begge ender. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.