Gå til innhold
  • Bli medlem

Skredsøkere


HaraldS

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet om muligheter for å leie/låne skredsøkere?

Har prøvd DNT og oslo sportslager uten hell.

Blir litt stor investering å kjøpe to stykk for en ukes tur i februar.

På forhånd takk:)

Det gjelder Oslo-området forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo Røde Kors Hjelpekorps bør ha endel ekstra som muligens kan lånes ut?

Tviler på at de vil svekke sin egen beredskap ved å lane ut utstyr, men hvis de har mange og du frister dem med litt penger, et medlemskap / støttemedlemskap så kan det hende de gjør et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at de vil svekke sin egen beredskap ved å lane ut utstyr, men hvis de har mange og du frister dem med litt penger, et medlemskap / støttemedlemskap så kan det hende de gjør et unntak.

Er ikke den verste organisasjonen å støtte det så det skal de gladelig få :)

Virker ikke som det er så mange som driver utleie av søkere.

Vet turistforeninga i trondheim gjør det men de hadde skredkurs akkurat den aktuelle uka desverre. Avhengig av medlemskap der og da, men det er jo liten pris å betale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@REs: Nå er ikke behovet for skredberedskap i Oslo det største :) I mitt lokale hjelpekorps i Trøndelag ligger det s/m i alt beredskapsmateriell, og i tillegg har man en pool som kan lånes for kursing og opplæring. Kunne tenkt meg Oslo hadde noe lignende, men den gang ei.

@HaraldS Når i februar trenger du de? Har to du muligens kan få låne, forutsatt at det ikke kolliderer med en tur jeg skal på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at noen er villige til å låne ut slikt utstyr.

I tillegg bør du ta med deg en søkestang og en god snøspade til hver.

Søkestanga er til stor hjelp ved lokalisering av eventuelle skredtatte etter at de er lokalisert med en sender/mottaker. Den kan f.eks. fortelle deg hvor dypt de ligger.

Søk med stanga, og ved treff så lar du den stå og så graver du ned langs stanga til du finner personen.

Ikke stikk for hart med stanga, du skal bare finne noe, ikke stikke hull i det.

Spaden vet sikkert alle hvordan man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bøygen: Jeg fikk som svar at "nei det driver vi ikke med". Mulig jeg kom i kontakt med feil personer men henvendte meg per mail til de.

@REs: Ja søkestang og spade skal med. Tør ikke ta noen sjanser, spesielt med tanke på den tragiske starten på frikjøringssesongen har hatt her hjemme. Takk for tips om bruk av utstyret. Kan aldri terpes nok på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.