Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Hei. Eg går og lurer litt på om eg skal kjøpe meg ein samekniv til å ha med på tur. Den kniven eg har er veldig lett og ubrukeleg til å hogge med, samtidig som øksa gjerne blir litt for tung. Er det nokon som har eit godt råd??? Siter
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Hadde lenge øksa med meg, men så fekk eg ein samekniv, og denne har overtatt øksas plass i sekken. Vekta på samekniven er jo mykje greiare, også kløyver den temmeleg grove stokkar. Siter
Ingunn Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Ta med samekniv evt i tillegg en liten sammmenleggbar Fiskars tursag. Uslåelig kombinasjon! Øks er unødvendig og tungt etter min mening. Siter
Vestmar Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 På jakt i skogen pleier jeg å ha med en Fiskars Turøks og en kraftig Buck foldekniv. Da har jeg utstyr til å lage ett bra bål og å gjøre alt annet som trengs. Vanligvis har jeg en Leatherman for å kunne fikse løse skruer og lignende også. Ser ikke noe poeng i å dra på ei øks. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.