koffar2 Skrevet 20. mai 2012 Skrevet 20. mai 2012 Hei Har bestikk i titan som jeg vasket i oppvaskmaskinen, da maskinen var ferdig hadde bestikket skiftet farge til en blek gråaktig farge. Noen som vet hva som har skjedd? Tåler ikke Titan maskinvask??? Har også en kjele i Titan som foreløpig kun er håndvasket. Siter
Phaser Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Har en kjele men bare vasket for hånd. Mulig det du ser er rester av noe annet rom var i maskinen. Tenker på forskjellige edelhet og At det minst edle 'ruster' først? Tapatalk Siter
+Grimner Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 "Blek, gråaktig farge" - gjetter på at det er titanium uten et lag av titaniumoksid. Hvis det var klor i oppvaskmiddelet er mysteriet løst. Alt du trenger å gjøre er å la bestikket ligge i luft eller vann, så blir det omtrent som før. Siter
Fimax Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Ser ut som all titan blir misfarget. Er i all fall min erfaring fra bestikk og spesielt kokeutstyr. Påvirker ikke bruksegenskapene så jeg bryr meg ikke. Kjelene mine ser ut som regnbuen. Kun fyring og salo. Siter
koffar2 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Skrevet 23. mai 2012 Så lenge det ikke blir ødelagt så spiller det ingen rolle Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.