Gå til innhold
  • Bli medlem

Test. Åsnes vikafjell. Hvor?


mindviruz

Anbefalte innlegg

Det står på nettsiden til Åsnes at Vikafjell er testvinner i en skitest

Den eneste testen jeg har funnet med disse skiene er en test av "Åsnes Marka" som da er samme skien. Den fikk 4 av 6 mulige, så ingen testvinner.

Jeg har sendt mail til Åsnes, og spurt om hvor jeg kan finne denne testen.. Får ikke noe svar.

Er det noen som vet om det stemmer at denne skien har hvert testvinner, og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Annonse

Nei.

Har enda ikke fått noe svar fra Åsnes. Og de reklamerer med at nesten alle skiene deres er testvinnere, og det er ikke mange av skiene deres jeg har funnet som kommer bra ut i test.

Det virker som det bare er bullshit fra åsnes sin side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da fikk jeg svar på mail fra de. Etter to måneder... Overrasket da jeg så den i innboksen min..

Vikafjell og holmekollen har vert med i test her, hvor holmenkollen er testvinner, og vikafjell midt på treet: http://utemagasinet.no/Tester/Smale-fjellski

Vikafjell har visstnok vert testvinner under navnet Taiga i en test for 4 år siden. men den testen har jeg ikke klart å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva som helst produkt kan bli testvinner. Einaste forutsetning er at det ikkje er betre produkt med i testen. Med tanke på kor mange heilt overflatiske testar som vert presentert i diverse media, er det absolutt ikkje noko ekstra med produkt som kallar seg testvinner.

Fejll og vidde presterte for nokre år sidan å kåre det desidert tyngste teltet i ein telttest til testvinnar, og det nest tyngste til "mest for pengene". Det einaste eg greide å vera enig etter å faktis ha lese testen, i tillegg til eigne erfaringa med ulike telttyper, var at "mest for pengene"-teltet var teltet med lågast kg-pris i testen. Begge desse telta har sjølvsagt vorte marknadsført som testvinnarar etterpå.

Eg har sjølv eit par ubrukte Vikafjell ståande i gangen. Det einaste inntrykket eg foreløpig har fått, er at skia er utruleg tunge i forhold til andre ski eg har. Eg håpar at det er eit teikn på styrke, men dette vil eg forhåpentlegvis ikkje få svar på før om 2 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

No har det alt gått 2 år. Vikafjellskia mine har ikkje vorte mykje brukt, for eg har hatt andre ski som passar skismaken min betre. Men det er eit spørsmål om smak og behag.

Med så lite bruk, 10-15 dagar, skulle eg eigentleg ikkje ha noko erfaring å dele, men det har eg diverre. Stålkantane har vore av elendig kvalitet. Det har ramla ut eit langt stykke av stålkanten på den eine skia, og før eg kom meg heim, var eit tilsvarande stykke på veg ut av den andre skia. Skia er levert attende, utan at eg foreløpig har høyrt noko. Eg reknar med at eg får meg nye ski, men kva eg skal med dei, veit eg faktis ikkje, for dette var ikkje mykje å skryte av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

No har eg fått eit nytt skipar. Same navn og same lengde, men dei er ikkje like. I 2012 kommenterte eg at dei var tyngre enn tilsvarande ski. Dei eg har fått no, er som andre ski, og 350g lettare 2012-skia.

Den meir normale vekta gjer at desse skia vil passe bruken min betre, og det vil bety at eg skal få brukt dei meir. I alle fall for å få testa dei ut ordentleg. Men eg kjem nok ikkje til å bruke dei på anna enn korte dagsturar. Så får framtida vise om dei held betre enn skia frå 2012.

Når det gjeld hukommelsen, må eg nok skulde på tilfeldigheitene. Eg hugste at eg hadde eit innlegg om Vikafjellskia, og då syntest eg at eg kunne kommentere korleis dei fungerte etter litt bruk også. At eg skreiv 2 år, og at eg fann at tråden så nær 2 år etter, var heilt tilfeldig. Dersom Åsnes hadde gjort ein litt betre jobb, hadde eg nok aldri hugsa å følge opp det fyrste innlegget mitt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Har hatt Åsnes Vikafjell siden desember 2012. Har aldri hatt problemer.

Skiene er brukt både på løssnø, på is og skare, oppkjørte løyper og tidvis våte vårløyper.

Fikk slipt opp kantene høsten 2015 etter at de fikk kjørt seg på mye dårlig føre med mye is og skare vinteren 2014/2015.

Skiene er gjennomsnittlig vekt i forhold til andre fjellski med halv stålkant. Både stålkantene og sålen har tålt alle forhold de har vært brukt på så langt.

Jeg er nøye med å grunne og glide skiene flere ganger gjennom sesongen så mine ski har alltid hatt lang levetid. Jeg renser skiene godt og gir sålen ett godt lag med beskyttelse i form av glider med fluor før jeg setter de vekk på våren.

Anbefaler Åsnes Vikafjell til de som ønsker gode fjellski til en overkommelig pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.