Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS - innlegging av kart


Anbefalte innlegg

Hei,

dessverre har dataalderen tatt meg igjen - og jeg trenger hjelp..

Jeg har kartfil, format .img, som jeg skal legge inn på en garmin 62s. Har fått tips om programmet Img2gps som skal hjelpe til å laste det over.. Men, jeg får ikke kontakt mellom pc/program og gps. Har lastet ned ny driver for gps til pc`en, men fortsatt.. GPS lyser opp når kobler den til pc via usb, men intet skjer når skal overføre..

Noen dummy tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.img er ferdig kartfil pakket for din GPS. Legg det direkte inn på SD-kortet, under filen Garmin. På en 62S kan du velge hvilket navn du ønsker på kartet, men har du en eldre modell må navnet være gmapsupp.img

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha minnekort i gps'n Det er masse innebygget minne i den.

Når du plugger den til så skal den dukke opp som en egen lagringsenhet på "Min Datamaskin", Gjør den det?

Om det er i orden så er det bare å legge filen inn på Garmin mappen. Obs! om filen har samme navn som en eksisterende fil så mister du den gamle om du velger å overskirve. Da mister du selvdagt kartet den inneholder også.

Med på GPS en din fulgte det med ett program som heter Basecamp, Mulig det går å få kartet inn i programmet og overføre fra dette. Men uansett må du få pc og gps til å snakke sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste 8)

Jeg kopierte over filen direkte til Garmin mappa, slo på gps`n, og vips var kartet der uten at jeg gjorde noe mer!

Eneste jeg kan klage på er at kartet viser en del områder med sort farge, spesielt når man zoomer litt ut. Han jeg fikk kartet nevnte det skjedde på kveld / natterstid.. Er det vanlig for flere kart? Eller kanskje bare en innstillingssak.. jeg ser fram til å slå på gps i dagslys, forhåpentligvis med mer vanlige kart-farger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan klage på er at kartet viser en del områder med sort farge, spesielt når man zoomer litt ut. Han jeg fikk kartet nevnte det skjedde på kveld / natterstid.. Er det vanlig for flere kart? Eller kanskje bare en innstillingssak.. jeg ser fram til å slå på gps i dagslys, forhåpentligvis med mer vanlige kart-farger..

Din gps er stilt inn på auto, dvs at når kvelden kommer går den i nattmodus, og dagmodus på morran.

Husker ikke helt, men under "oppsett>skjerm, mener jeg du vil finne mulighet til å stille skjermen til "dag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.