squidman Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Noen som har gått opp bakken bak Prestholtseter (der de sure innhavere holder til ). til til toppen av skarvet? Det eneste jeg finner ut av det er at en jente ble tatt av skred en påske sammen med han skred-duden fra nærliggende folkehøgskule, og det virker noe bratt opp. Har tenkt å gå opp i løpet av kommende uke (har leilighet i bygda), men husker ikke hvor bratt den er - med så lite dagslys er det lite sann. å gå opp skarven fra baksiden - heller kjøre ned baksiden og inn til Geilo. Dette fordi offpiste i Geilo virker usann. for tiden. Hva ville jeg trenge av uststyr? Har 2 icetools, 2 isskruer, harness, stegjern osv når det gjelder klatre utsstyr - men nødvendig å drasse opp? Holder vel med vanlig skiutstyr? Kan ikke huske hvor bratt det er - mange år siden. NB blir en solotur. Mobildekning ok? Trenger jeg satphone og bivuakk greier osv? Eller bare det som trengs til dagstur? Takker i forveien - now all bow down to the snow gods and perform your ablutions...powder powder ohm mani hei.... Edit: har alltid gått langrenn i område, med noen korte rando-turer nedover (rando på sekken) nedover på andre siden av ustevannet - men ganske meningsløst, er jo ned på 4 minutter. Derfor aldri lagt merket til skarvet...
afe Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Holder vel med vanlig skiutstyr? Vanlege fjellski bør halde. Men dersom du er glad i skia dine, må du vente til det kjem snø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå