Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske i Mosjøen ved Vangen i Østmarka


StianT

Anbefalte innlegg

Hallo!

Tenkte å ta meg en fisketur til Mosjøen i Østmarka til helga, og lurte på hvordan man kommer seg ned til Mosjøen. Har ikke vært i området før så er usikker på rutevalg. Selv har jeg tenkt på å parkere ved Bysetermåsan og sykle grusveien forbi Igletjern og inn til Vangen. Er det noe bra fiske i Igletjern, og hvordan er tilkomsten til Mosjøen fra Vangen?

Håper på noen tips her.

Mvh. Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Bysætermosen er det flere valg for å komme seg til Mosjøen, alle svært enkle.

Det raskeste er jo å følge blåstien mot Vangen opp skaret, men fortsette rett frem når det begynner å gå ned mot Mosjøen. Det er ikke mange minutters gange. Eller en kan sykle mot Rausjø og gå plankeveien ned til Mosjøen. Ønsker du å gå fra vangen er det tilnærmet vei helt ned til Mosjøen. Der er det en brygge og kanostativer.

Jeg har ikke fisket i selve Mosjøen, men i flere av vanna rundt. Ikke noe å hoppe i taket for akkurat. Da tenker jeg på fangsten, siden naturen er fin.

For noen år siden satte OFA ut 10 3-åringer i bitte lille Igletjern. Jeg prøvde lykken, men det var ikke spor av liv. Tror neppe du får stort i det tjernet, ut fra hva jeg har hørt og selv erfart.

Et vann det kan være vanskelig å få fisk i, men hvor det hvert år settes ut mange fisk, er Svartoren. Det er flott langs Svartoren og det er vel 2-3 kilometer inn til innoset.

Forøvrig er forumet på ofa.no ypperlig for tips til gode fiskevann i marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.