StianT Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Hallo! Tenkte å ta meg en fisketur til Mosjøen i Østmarka til helga, og lurte på hvordan man kommer seg ned til Mosjøen. Har ikke vært i området før så er usikker på rutevalg. Selv har jeg tenkt på å parkere ved Bysetermåsan og sykle grusveien forbi Igletjern og inn til Vangen. Er det noe bra fiske i Igletjern, og hvordan er tilkomsten til Mosjøen fra Vangen? Håper på noen tips her. Mvh. Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max1 Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Fra Bysætermosen er det flere valg for å komme seg til Mosjøen, alle svært enkle. Det raskeste er jo å følge blåstien mot Vangen opp skaret, men fortsette rett frem når det begynner å gå ned mot Mosjøen. Det er ikke mange minutters gange. Eller en kan sykle mot Rausjø og gå plankeveien ned til Mosjøen. Ønsker du å gå fra vangen er det tilnærmet vei helt ned til Mosjøen. Der er det en brygge og kanostativer. Jeg har ikke fisket i selve Mosjøen, men i flere av vanna rundt. Ikke noe å hoppe i taket for akkurat. Da tenker jeg på fangsten, siden naturen er fin. For noen år siden satte OFA ut 10 3-åringer i bitte lille Igletjern. Jeg prøvde lykken, men det var ikke spor av liv. Tror neppe du får stort i det tjernet, ut fra hva jeg har hørt og selv erfart. Et vann det kan være vanskelig å få fisk i, men hvor det hvert år settes ut mange fisk, er Svartoren. Det er flott langs Svartoren og det er vel 2-3 kilometer inn til innoset. Forøvrig er forumet på ofa.no ypperlig for tips til gode fiskevann i marka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts