Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets første skitur


hilmersen

Anbefalte innlegg

Klokken 5:00 forlot vi Oslo retning Steindalsnosi med ski på taket. Vel fremme, virker breen svært oppsprekket, og det virker som om nysnøen først start et godt stykke opp. Sammen med en litt lang annmars og svært store dørlister på bilen, gjør dette at vi iverksetter plan B: Galdhø. Ikke verdens mest spennende topp, og ikke den mest uberørte...men trolig det beste stedet for årets første skitur med feller. Tore og jeg parkerte bilen på Juvasshytta, pakket alt for mye breutstyr og satt nesen mot breen. Litt annerledes følelse når heisen ikke går og sprekkene har kommet frem.
På turen får vi alt fra nydelig nysnø til forferdelig is mellom dype kløfter.
Selv om turen kanskje var i korteste laget, så hadde vi kjørt i sessongens første nysnø og var svært fornøyd.
Jeg er også svært fornøyd med å endelig fått testet våren skikjøp: rando-race-ski på godt under kiloen. :???:

Video av turen finnes nedenfor.

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde egentlig håpet på enda mer, men skal ikke klage. Tror egentlig at Steindalsnosi hadde gått også, selv om de nedre delene av breen kanskje var litt vel spennende. Med skiene og skoene jeg brukte hadde det vært helt greit....men, Tore hadde måttet drasse på over dobbelt så mye, så alt i alt var det greit valg å dra til Juvass. Smørstabsbreen så veldig fin ut for lek med stegjern og øks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.