Magnisx Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Hei, nå har det seg sånn at jeg er helt ny på dette her så jeg lurer på om siden jeg alllerede har en hagle og våpenkort til den. Og nå skal jeg ha meg en ny hagle. Må jeg gjennom den lange prosessen med og søke, eller er det nok med en gang? På forhånd takk. -Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
totoni Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Som du ser av ditt eksisterende våpenkort, og som du oppga i din tidligere søknad, er våpenkortet utstedt til den spesifikke hagla du er i besittelse av. Så ja, får å erverve ei halge til må du søke på nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinson Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Prosessen er vel ikke så lang. Du fyller ut skjemaet, leverer det, og venter på svar. Det er billigere også nå, enn da du søkte første gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zabel Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Her står vel alt du trenger å vite: https://www.politi.no/tjenester/vapen/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-Erik Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Det er mulig politiet vil lure på hvorfor du trenger en hagle til. Man må påvise et behov for å få våpentillatelse. Dette vil nok variere fra politidistrikt til politidistrikt, men det kan være greit nå å tenke på hvordan du fyller ut skjemaet ifht dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zabel Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Tviler på at de ikke lar deg ha to hagler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Babelfish Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Ble ikke våpengarderobe vedtatt i den nye forskriften i 2009, da? At man kan eie seks jaktvåpen uten noen spørsmål om kaliber/behov osv.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zabel Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Ble ikke våpengarderobe vedtatt i den nye forskriften i 2009, da? At man kan eie seks jaktvåpen uten noen spørsmål om kaliber/behov osv.? Det var noe slikt jeg også mente å huske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts