Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Sondre


Vidamund

Anbefalte innlegg

Hallo :?:

Er på jakt etter nye fjellski, og er veldig usikker på hva jeg skal velge.

Eneste jeg har bestemt meg for er at jeg skal ha åsnes.

Er 186cm høy, og veier rundt 83-85 kg.

Skiene skal brukes til varierte turer både bortover og oppover.

Har fått ett bra tilbud på åsnes sondre med kortfeller, og lurer på om dette er dugendes ski.

Noen som har erfaring med desse?

-Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett på Sondre 200 cm (uten kortfellelås) sjøl ei gong, men dei hadde et veldig mjukt spenn, så vil ikkje anbefale det til folk over 70 kg. Veit ikkje om alle Sondre-ski er så mjuke men ein enkel test på stivheten er å sette skia med undersida mot kvarandre og klemme dei saman på midten med ei hand og hvis man lett klemmer dei heilt saman så er dei for mjuke. Styrken i "klypa" er ikkje nødvendigvis proporsjonal med kroppsvekta men ein viss samanheng er det vel. Har ellers ingen personlig erfaring med Åsnes-ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.