Gå til innhold
  • Bli medlem

Canada goose snow mantra


Bogge

Anbefalte innlegg

Hei Villmarksjenta.

Aller først vil jeg presisere at jeg ikke har noen kjennskap til nettbutikken du linker til, så hvorvidt dette er en seriøs aktør i markedet, eller ikke, aner jeg ikke.

Det jeg derimot vet litt om er Canada Goose produkter, og da spesielt Snow Mantra. Jeg lette litt rundt etter en slik jakke selv, og ble litt skremt over hvor mye fake det fantes. Og det fantes i alle prisklasser og varianter. Om du tar en kikk i denne tråden så har jeg skrevet litt om dette der.

Om jakken som selges i ditt tilfelle er den samme som er avbildet på nettstedet hans så vil jeg si den er fake. Den minner lite om originalutgaven, spesielt i stoff og ikke minst pelskant på hetta. Husk at pelsen på en original CG er fra Coyote, ikke noe syntetisk her.

Sammenlign gjerne pelskanten med bildet av en original CG Snow Mantra.

Selv valgte jeg å bestille min Snow Mantra fra en godkjent forhandler av CG, www.allthingsarctic.com , og med expressfrakt pr fly med levering dagen etter til en hotelladresse i Florida kom hele herligheten på kr 5400,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

Om du har planer om å bruke den til annet enn friluftsliv i tillegg så ville jeg anbefale deg å kjøpe noe annet enn Canada Goose. Her i by`n kjøpte A L L E en i fjor og det er nå så vanlig at det bare er til å riste på hodet. Klart det er en bra jakke, men der finnes andre jakker som er noe i samme sjangeren til en billigere penge. Da bevarer du litt personlig identitet i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsdyr oppdrett er noe svineri, helt klart. Men pels fra naturlig jakt er noe helt annet, humant for dyra og gjort i mange tusen år.

Vet ikke om noen klesmerker som baserer seg utelukkende på pels i klær som kommer fra vanlig jakt etter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den eneste (eller en av veldig få) måten å få tak i pelskant av polarrev på? Jeg betalte ikke mye for pelskanten sammenlignet med pelskanter av ekte skinn som selges i sportsbutikker (som stort sett er coyoteskinn). De går for mellom 500 og 1000, og jeg betalte vel et sted midt i mellom tror jeg.

Ellers er jeg enig i at en jakke av elgskinn - hvertfall til 18.000 kroner - er for de spesielt interesserte... Noen spesiell tilknytning til Svalbard har den vel heller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.