Gå til innhold
  • Bli medlem

tøffe ungdom


jason

Anbefalte innlegg

Annonse

Når jeg går på jakt eller fisker så pleier jeg å spise det jeg fanger. Denne typen jakt er vel kanskje noe anderledes siden det stort sett bare er trofejakt eller at man bare jakter for sportens skyld. I usa er det helt vanlig å jakte storvilt med pil og bue og så kan man mene hva man vil om den slags jakt. Jeg vet litt om hvordan amerikanerne driver denne formen for jakt, og jeg vet ike om jeg blir så veldig imponert.

Noen av oss vet kanskje hvor teddibjørnen kommer fra. http://www.abcnyheter.no/node/36733

I Polen har de en stamme med visent eller europeisk bison. Biotopen hvor den lever klarer bare et visst antall dyr og derfor må de ta ut et visst antall dyr med jevne mellomrom. Disse dyrene blir solgt till folk med penger som betaler for å skyte. Etterpå blir dyret gjort opp / slaktet av fagfolk og etterpå så kan jegeren få kjøpt kjøtt til kilopris, ferdig preparert skinn og ferdig preparert hode. En bra foretningside, men er det jakt?

I Afrika drives også store parker hvor det avles opp dyr som så blir skutt av jaktturister. Mange penger å tjene, men er det jakt slik vi tenker på jakt?

Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan jeg vrir hjernen min greier jeg ikke å se det tøffe i at småjenter dreper bjørn, være seg meg pil og bue, rifle eller bazooka. Når de begynner å bruke kniv derimot så er jeg villig til å se på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å gå inn på en diskusjon om hvorvidt det er etisk riktig å jakte på den slags vilt. Jeg personlig hadde følt meg litt barsk hvis jeg hadde skutt en velvoksen bjørn med pil og bue. Også om jeg hadde hatt en backup med gevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan jeg vrir hjernen min greier jeg ikke å se det tøffe i at småjenter dreper bjørn, være seg meg pil og bue, rifle eller bazooka. Når de begynner å bruke kniv derimot så er jeg villig til å se på saken.

Hvorfor er det tøffere dess større sjanse det er for å skade viltet? Moderne buer og piler feller viltet svært effektivt. Bjørn blir faktisk brukt som mat i store deler av verden, tom. i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff betyr jo ikke nødvendigvis etisk og moralsk riktig. Rett type pil og bue er veldig effektivt brukt på den rette måten. Skytevåpen ofte noe mer effektivt og anvendelig. Hvis du prøver å felle en bjørn med strikkepinner er du rett og slett skikkelig tøff. Og/eller splitter pine gal selvfølgelig. Men det er ikke i nærheten av klokt eller etisk forsvarlig å gjøre noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.