jpn Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Har lagret flere sporlogger fra turer i Garmin gdb format. Har sett at flere har lagt ved bilde av sporloggen i turrapporter. Regner med at dere da har konv. gdb filen over til f.eks jpg format? Hvordan gjør dere det?
Torgis Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Jeg spurte om det samme en gang, og fikk fortalt at de tok rett og slett et bilde av skjermen (kan gjøres ved å trykke på PrtSc/Print Screen-knappen på tastaturet) når man ser på sporloggen og så lime det inn i et bildebehandlingsprogram eller Paint (som følger med Windows). Dette bildet kan beskjæres og lagres i f.eks. jpg-format.
DobbelNilssen Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Jeg bruker et program som heter Snagit. Programmet brukes for å ta et bilde av sporlogen som jeg deretter kan behandle og lagre i en rekke formater, også i Jpg.
asghegg Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Har du programmet mapsource så åpner du sporet der, og lager et skjermbilde med Windows sitt program eller dette: http://www.gpsinformation.org/ronh/g7towin.htm
jpn Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Skrevet 10. mars 2010 Takk for hjelp Gjorde det enkelt og brukte Print Screen-knappen, limet inn i Windows Paint og lagret så i jpg format.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå