Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Sulebu til Breistølen og Bjordalsbu


Pepino

Anbefalte innlegg

Hei! Vi skal til skitur før påske. Vi vil kjøre fra Filefjell (Tyinkrysset) til Finse.

Har noen kjørt med ski fra Sulebu hytta til Breistølen fjellstue? Jeg ser fra kart at nedkjøring til Breistølen (ved Rv52) er veldig bratt. Har begynt å tenke om jeg klarer det med vanlige langrennski ....?

Også venter kommentar fra Breistølen til Bjordalsbu.

Er der maskinpreparert løyper?

Hilsen,

Pepino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg planlegger også påskeferie og sitter med samme kart foran meg. Det er vanskelig å vite hva DU er kapapel til, men om det ikke er feil på deg kommer du sikkert ned. Spørsmålet er hvor lang tid det tar. Blir det for ille kan du ta av skiene og GÅ ned.

Jeg kan ikke tenke meg at det er preparerte løyper, men vet ingenting om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedkjøringen til Breistølen langs kvistaruta er ikke spesielt bratt. Alternativt kan en gå om Eldrevann. Men langrennski med sekker på 15 – 16 kilo som de gjerne blir på hytte til hytte-turer, er ikke det lureste. Selv i påsken kan en ikke ta for gitt at det er opptråkkede spor, de fyker fort igjen.

Videre til Bjordalsbu er det bare oppoverbakker bortsett fra en kort nedkjøring til Starsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.