Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets første topptur?


Frøydis.

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Snøen begynner å samle seg oppi fjella, og ikke lenge før vi burde kunne bytte ut fjellstøvlene med skia. Er det noen som har vært på noen toppturer allerede? Noen som i såfall har noen gode tips til hvor forholdene er gode nok for en telemarksving eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå så utrolig deilig å se! Snart skal jeg på tur til Tomashelleren syd for Bygdin. Kanskje fjellskia kan tas frem? I hvertfall det gamle paret som tåler en gråsteinstripe eller to...

Ja, jeg forelsket meg straks i den lille snutten da den ble twitret til meg her forleden. Kjører ikke telemark selv forresten, men var/er habil på alpinski. Tror jeg må ta opp igjen det nå i vinter. Dumt å bare sitte passiv å vente på sommeren igjen hehe :-)

God tur til Tomashelleren, blir sikkert en flott tur det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau, laurdag 10.10 var ein flott dag for topptur på saudehornet (1303moh) i Ørsta. pudderføre med godt underlag, der vi kunne renne ned til ca 350 moh. første skiturenfor sesongen, og veldig bra :D

sjå også: http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=57622

Hehe, første gangen jeg ser noen underdriver hellinga på et skibilde så radikalt :-)

Ellers har det vært noen fantastiske dager her i nordvest nå; er jo supert skiføre nær sagt "over alt" over 4-500 m, og det kan faktisk se ut som det kan bli flere fine dager framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Jostedalen er denne filmen tatt fra?

Usikker, men resten av meldingen lød som følger... "The powder season is here! October skiing in Jostedalen Valley, nearby the Sognefjord." hvor nå enn det måtte bety. Hvis du virkelig vil vite mer, kan du kanskje få mer info av @fjordnorway på Twitter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Det er mye snø i øst i Trollheimen, dvs. Blåhø, Svarthetta, Trollhetta. Kommer ikke fram med vanlig bil til parkeringa i Jøldalen, og skia kan spennes på ved Nerskogveien. Var på tur innover Bredalen mot Falkfangerhøa på søndag, og det var da ca. 30-40 cm snø på flatmark og det ser ut til å være mye mere høyt oppe. Blir en del nærkontakt med stein, men det må nesten tåles så tidlig på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.