Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på levenderibba fugler etc.

Finnes det noen oversikt over hvilke produsenter som garanterer for at de ikke bruker slike dun i sine produkter?

Er på leit etter en skikkelig dunjakke men vil ikke støtte en så kjip industri :)

Skrevet

Jeg skulle søke på websiden til hver aktuell leverandør og hvis du ikke finner informasjonen du er ute etter, bør du spørre dem.

Skrevet
Med tanke på levenderibba fugler etc.

Finnes det noen oversikt over hvilke produsenter som garanterer for at de ikke bruker slike dun i sine produkter?

Er på leit etter en skikkelig dunjakke men vil ikke støtte en så kjip industri :D

Glitrende initiativ. Skriv gjerne mer hvis du finner ut noe. :)

Skrevet

Saksa fra nanok.no

"Nanok benytter kun dun som er hentet fra døde gjess, som i utgangspunktet er avlet opp for produksjon av mat. Vi vil ikke benytte dun som er plukket fra levende gjess fordi dette er en svært lite dyrevennlig produksjonsmetode."

Da kan jeg sove godt i påsan min!

Skrevet

Den nye vinterkatalogen til Skandinavisk Høyfjellsutstyr sier følgende:

"Alt dun som brukes av Mountain Equipment er et biprodukt av matvareproduksjon og det finnes ingen plukking av levende dyr."

Skrevet av Kristoffer Kleven.

Klarer selvfølgelig ikke å finne det nå, men er fast bestemt på at jeg har lest noe lignende om Mountain Hardwear.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.