Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen - Galdhøpiggen og Glittertinden evt


T.Rise

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har store planer om å bestige Galdhøpiggen og Glittertinden iløpet av uke 41 om været tillater det, basecamp blir i telt ved spitserstulen. I den anledning lurte jeg på om dette lar seg gjøre uten å vandre over isbre?

Dette blir første turen til Jotunheimen, så om du har flere tur/klatre eller andre frilufts anbefalinger så er det hygglig! :lol:

mvh

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke bekymre deg for det lille du passerer som er tegnet inn som bre på kartet til disse toppene. Opp til Galdhøpiggen må du passe på å holde deg ut mot venstre, der stien går. Holder du deg der, går du stort sett på fjellet, og evt. litt innpå øverste metrene av breen. Opp til Glittertind er som kjent toppen (foreløpig) is og snø, som kan være hard nå på høsten, så stegjern kan muligens være kjekt å ha hvis det er glatt.

Men uke 41 er jo første hele uka i oktober ser jeg, og i oktober må du regne med nysnø langt ned i dalene også. Og toppen på Glittertind er det mest sannsynlig såpass mye nysnø at det ikke er glatt lenger. Gamasjer er nok mer nyttig en stegjern da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.