erikfei Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Jeg skal på bretur i leirdalen-visdalen-området i Jotunheimen neste helg (18.-20. september). Formålet med turen er todelt: 1) Ser for oss en dag med bre- og topptur, der det er viktig at brefallet er mulig å forsere i greit tempo. Lurer på om det nå er så avsmeltet på breene i visdalen-leirdalen-området at det er vanskelig å gå? 2) Ser for oss en dag med bresurring, der formålet er å gå seg skikkelig fast, bruke masse forskjellig stegjernsteknikk og sette endel skruer. dette regner jeg med at vil være mulig så sent i sesongen. Spørsmålet er derfor: Har dere noen forslag til hvor vi kan få begge deler? Ser for meg enten Svellnosbreen opp til Piggen, Storbreen til Sokse eller Bøverbreen/Leirbreen til en eller flere Smørstabbtinder. Vurderinger av disse mulighetene eller helt nye innspill mottas med takk. -erik Siter
Busken Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Lurer på om det nå er så avsmeltet på breene i visdalen-leirdalen-området at det er vanskelig å gå? Se bilder fra Storbreen søndag: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.