Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske ved Berlevåg


anker

Anbefalte innlegg

jeg og noen kompiser skal på 13dagers fiksetur ved Berlevåg og det vi er på jakt etter er noen brae fiskeplasser ved Berlevåg distriktet som noen kan tipse oss om, så vi ikke går på en skikkelig bom tur..

Trenger svar så fort som mulig egentlig...

Send gjerne epost til [email protected] for å fortelle meg om noen mekka av noen plasser ved Berlevåg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... havet er jo stort 8)

Så er det vel Kongsfjordelva som renner ut like i nærheten.

Noen innsjøer er også i området, men kanskje ikke like mange som rundt Mehamn eller Båtsfjord.

Er ikke kjent (fiskekjent) i området i det hele tatt, og har bare sett det fra lufta. MEN, det er en jeg vet om som jobber på Båtsfjord flyplass som er medlem av www.fluefiske.net og er en ivrig fisker. Han er sikkert den beste til å gi deg den rette pekepinnen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har tatt kontakt med Berlevåg jeger og fiskeforening og ble videre satt over til vakt hytta, men dem sier det at kongsfjorden er bra, men der må man søke og koster sikkert flesk for å fiske.

Vet du hva han typen heter han som er litt lokal kjent og er det muligheter å ta kontakt med han pr telefon?

Vi har sett litt på google earth og norgeibilder, men det er ikke så lett å plukke ut noen steder siden man ikke er kjent i distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dessverre ikke hva han heter, men du kan jo ringe flyplassen og spørre etter han ivrige fluefsikeren 8)

Ellers mener jeg det er fisk i alle vann. Har hørt bra historier fra "alle" jeg har snakket med av de fastboende. Artene er, som forventet, røye og ørret. Røya er nok best å jakte på fra påsketider til isen går, og ørreten deretter.

Vet ikke hvor dyrt det er i Kongsfjordelva, men helt sikkert ikke like dyrt som de mer kjente lakseførende elvene (Alta, Namsen, Orkla og kanskje også Lakselva). Fra hva jeg har hørt er det små- og mellomlaks, sjø-ørret og ikke minst sjørøye i den elva :D Jeg tror man søker om døgnkort, og at det er kun et visst antall som får om dagen - for å begrense fisket og presset mot fisken og elva. Mitt tips er da å møte opp til loddtrekninga, og får du så får du, og hvis ikke så er alternativet å oppsøke noen av vannene rundt, og så prøve loddtrekning for neste dag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får prøve å se hva som skjer, men kan jo prøve å ringe flyplassen selv om det er en del som jobber der..

Takk for opplysningene, men hvis du finner ut av noe så ta kontakt, er litt desperat etter noen plasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.