Fjellfant Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Hei! Lurer på om det er noen som har erfaring med fiske i vannene rundt omkring Sandgrovbotn mellom Lesja og Bjorli? Er det snø oppe i høyden der nå? Noen som har vært der å prøvd fiskelykken? Siter
Arcticpeak Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Jeg mener å huske at vi fikk fisk der når jeg var liten. Men det er såpass lenge siden (huff, begynner å bli "gammel") at jeg ikke skal være skråsikker. Siter
essem Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Her er et bilde som viser snøforholdene litt lenger inn, i Grønbotn, i begynnelsen av juli i fjor. Var på Rangåhøgda, som bildet viser... Det er vel generelt litt mindre snø i Sandgrovbotn enn i Grønbotn. Siter
yardbird Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Det er vanligvis sein vår i Sandgrovbotn. Muligens er det isfritt på noen av de lavereliggende vatna - de siste dagene har nok hjulpet - men vatna på 12/1300 meter er ikke åpne før langt ut i juli, neon ganger først i månedsskiftet juli/august. Du kan ringe Harry Brude (som også selger fiskekort) så får du sannsynligvis ganske oppdatert info (92028639). Det settes ut fisk i mange vatn der oppe ettersom det er dårlig med gyteforhold, så det er ørret (av varierende størrelse, men brukbar steikfisk) de fleste steder. Siter
Fjellfant Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Skrevet 1. juli 2009 Takker så mye for informasjonen. Håper på en tur dit i løpet av sommerferien. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.