Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker tips for tur fra Tromsø i juni


gulo

Anbefalte innlegg

Skal en tur til Tromsø i slutten av juni, og har tenkt å tusle en tur derfra, eller ta buss et stykke, og så tusle videre.

I veldig grove trekk tenker jeg på å ta buss fra Tromsø til Finland, så vidt jeg har skjønt er det en buss som stopper ved innsjøen Kilpisjärvi.

Tenkte deretter å følge nordkalottruta eller andre stier opp til Kautokeino; deretter ta buss (eller gå) til Alta, for å så fly hjem derfra.

Helt på skissestadiet ennå, men har en del fri i sommer, og jeg har kart over området.

Kom gjerne med innspill eller forslag.

Har funnet en del på nettet, men alltid greit med info fra de som er kjent i omegnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Jeg har ikke gått nordover fra Kilpis. Etter å ha sett litt på kartet og lest litt kom jeg til at den turen egner seg best for en vintertur. Men på riksgrensen, ved Helligskogen, kan du gå av bussen ta turen sydover i Indre Troms og så langt videre som du vil og har tid til. OK hytter og fint terreng å gå i.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.