Gå til innhold
  • Bli medlem

Topper - løping - og speilrefleks


LDJ

Anbefalte innlegg

Jeg liker å jogge/løpe lengre turer, gjerne på topper med sekk (Osprey Switch / Deuter Transapine), og har frem til nå bare tatt med et lite digitalkamera.

Ønsker å ta med et større speilrefleks (NIKON D50 m/18-200 VR) på løpeturer, men spørsmålet er: Tåler kameraet ristingen ved lengre (> 1 time) løpeturer ???

Noen erfaringer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LDJ skrev:

Tåler kameraet ristingen ved lengre (> 1 time) løpeturer ???

Jeg har det samme objektivet, men har aldri løpt så lenge med det. Det er imidlertid en klar anbefaling fra Nikon om å slå av VR når objektivet transporteres, så det må du vel i alle fall passe på før du løper avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LDJ skrev:

Jeg har det samme objektivet, men har aldri løpt så lenge med det. Det er imidlertid en klar anbefaling fra Nikon om å slå av VR når objektivet transporteres, så det må du vel i alle fall passe på før du løper avgårde.

Den er grei - men hva med speilet i huset ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LDJ skrev:

Den er grei - men hva med speilet i huset ??

Vel, dette ligger utenfor mine kunnskaper, men jeg bruker et D40x til tur- og arbeidsbruk, og det ser ikke ut for at kameraet har tatt skade av å bli drasset rundt på ski- og vandreturer, eller tatt med rundt på anleggsplasser hvor det av og til dunker borti et eller annet.

Nå må det innskytes at jeg har skaffet meg en bæreveske som benyttes på turer i terrenget, og jeg bruker ikke 18-200 VR på dette kameraet. Dette objektivet står vanligvis på et D200 som nok virker mer solid og fuktsikret enn D40x - men vekten blir jo en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte samme spørsmål på foto.no for ei tid tilbake, og fikk til svar der at det ikke bør være noe problem så lenge du ikke får skarpe slag på kamerahuset. Du kan sikkert med fordel rulle kameraet inn i noe mykt før du legger det ned i veska slik det blir mer polstret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte samme spørsmål på foto.no for ei tid tilbake, og fikk til svar der at det ikke bør være noe problem så lenge du ikke får skarpe slag på kamerahuset. Du kan sikkert med fordel rulle kameraet inn i noe mykt før du legger det ned i veska slik det blir mer polstret.

Takk - bruker vanntett bag og hatt det på topp i sekken når jeg går turer, og tenker å gjøre det samme når jeg løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.