Gå til innhold
  • Bli medlem

Nødpeilesender


TomWithoutVom

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen der ute som har erfaring med nødpeilesenderen GME MT 410 G ?

Seatronic selger denne for 4950,- inkl moms. Et tillegg for programmering på 500,- kommer i tillegg. Prismessig er jo denne langt under konkurrenter som McMurdo og ACR. Jeg har ingen erfaring med nødpeilesendere, så det hadde vært fint om noen der ute ville gi meg et hint eller to.

Forhandler i Norge: http://www.seatronic.no/

Produsent i Australia: http://www.gme.net.au/products/emergency-beacons/plbs/MT410G

I brosjyren til Seatronic står følgende:

Sitat:

GME MT410G med GPS

Sender både 121,5 og 406 MHz

med en effekt på 5W.

* Non-Hazmat batteri, ingen restriksjoner

på forsending.

* Peileren har en strobe 20 blink pr min .

* Ingen oppvarmingstid

* Kan deaktiveres hvis utløst ved feiltagelse

* 16 kanales GPS mottager.

* Bruker fra kaldstart 34 sekunder på få inn

GPS posisjon.

* Operasjonstid på minst 24 timer.

* -30 til +70 Grader

* Batteribytte hvert 7.år

* Høyde: 135x71x38 mm

* Vekt: 250g

* Vanntett og flyter

Programmering 500,- MT410G : 4 950,-

Sitat slutt:

Det virker forlokkende..........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke fatte at jeg har gått glipp av slike flotte innlegg. Takk skal du ha.

Pålitelighet er for meg det viktigste. Kan ikke nekte for at spot`en virker spennende. Jeg trenger å kunne videreformidle en nødsituasjon i håp om å bli funnet raskt. Også skal det jo selvfølgelig ikke koste noe......... :)

Noen der ute som har med nødpeilesender i sekken, eller går det mest i satelittelefoner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nødpeilesender av typen GME MT 410 G. Kjøpte den hos Seatronic her i vår.

Bør nevnes at lisensen koster kr. 600 pr.år. (Til Post og Teletilsynet). Dette ser jeg på som en billig forsikring.

Har ikke noen brukererfaring og håper heller ikke jeg får bruk for den.

Men det er en trygghet å ha den med både for meg selv og for de som sitter hjemme når jeg går alene i fjellet.

Hadde den med til Børgefjell i sommer. Da lå den i sidelomma på sekken.

Jeg vil nok anbefale PLB fremfor en sattelittelefon som sender SMS til noen utvalgte personer.

Responstiden er nok adskillig kortere med PLB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rolda skrev

Jeg vil nok anbefale PLB fremfor en sattelittelefon som sender SMS til noen utvalgte personer.

Responstiden er nok adskillig kortere med PLB.

Har stor tiltro at du har et topp produkt og det er betryggende for de som sitter hjemme at de vet at man kan tilkalle hjelp om nødvendig. Men hvis sitatet refererer seg til SPOT så er du nok misinformert om produktet. Det er rett at når man sender et OK signal så blir dette sendt til en forhånd definert SMS / e-post liste. Dette har en meget psykologisk gunstig effekt, i alle fall på min familie, ved at man får jevnlig oppdateringer hvor man befinner seg.

Men hvis man aktiverer nødsignalet går denne meldingen direkte til en alarmsentral som iverksetter de samme tiltakene som for en ordinær PLB. Dvs kontakt person varsles, det verifiseres at utstyret som er utløst faktisk befinner seg i området man har fått nød melding fra. Deretter varsles nærmeste redningssentral. Helt tilsvarende som for en PLB.

Kan ikke se at du har belegg for å påstå at PLB-en har kortere responstid enn SPOT-en.

I enkelte situasjoner ville jeg klart valgt en ordinær PLB. Hadde dette med på siste Svalbard tur men hadde også med SPOT-en og jeg var overrasket hvor bra den virket selv så langt nord, sendte OK signal hjem som var kjærkommen for en 10 dager tur uten mobildekning.

Det var denne OK funksjonen som gir livstegn fra meg når jeg er utenfor mobil dekning som var avgjørende for mitt valg av SPOT. Den var primært kjøpt inn for turer i den norske fjellheimen men tar det som en bonus at den virket så langt nord.

post-3379-133474582982_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt tid til å tenke på PLB VS. Spot. Synes egentlig Spoten virker veldig spennende, samtidig som det aller viktigste er rask og sikker responstid ved et evnt. uhell. Heller mot PLB. Har i grunnen ikke mere enn magefølelse å støtte meg til. Noe jeg ikke helt skjønner: Er nødvarslingen på spoten av samme styrke og art som på 406 Mhz - enheter. Bruker de samme teknikk og samme satelitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLB og SPOT er svært ulike, sjølv om kanskje virkemåten synes å vera nokonlunde samanfallande.

PLB har svært strenge spesifikasjonar, alt for å skape eit så trygt nødsystem som mogleg. Dette inkluderer blandt anna levetid på batteri, IP klasse, ytelse under låg/høg temperatur mm. F.eks. må du skifte batteri ca kvart 7.år hjå autorisert verkstad! Eit anna krav er kor lenge den skal kunne sende nødsignal, dette er vel minst 24 timar. På denne måten oppretthaldes det ein god teknisk kvalitet og du vil nok aldri oppleve at den sviktar.

Nødsignal sendes på 406Mhz kontinuerleg i tillegg til eit svakare sporingssignal på 121.5Mhz. Copas/Sarsat har totalt 4stk satalittar i polarbanar som plukkar opp nødsignal, i tillegg til 4 geostasjonære satelittar. Det gjer dekning absolutt alle stader på jorda. Varslingstid er i praksis alt frå nokre få minutt til eit par timar. Typisk 30 minutt til ein norsk sentral får beskjeden og har fått satt igang aksjon har eg høyrt (?). Eit signal på 406Mhz treng ikkje heilt fri sikt til satelitten, enkelte mindre hindringar kan den nok trenge gjennom. Likevel er det jo å anbefala å ha fri sikt mot himmelen. Sjølve posisjoneringa skjer enten ved hjelp av ein innbygd GPS eller ved å utnytte doppler skift for mottatt signal frå polarbanse satelittane. Om den ikkje har GPS, blir posisjonen angitt med ca 5km (?) avvik, så brukes sporingssignalet for eksakt posisjonsbestemmelse. Dette kan nok ta noko lengre tid enn om ein fekk posisjonen eksakt frå GPS, så innebygd GPS er anbefalt, sjølv om dette koster ekstra. Ein annan ting er at ein i Norge må ein typegodkjent PLB for norsk bruk og også betale for lisens. I mange andre land er dette unødvendig og lisensen gratis. Utanlanske PLB'er kan likevel bli nytta i Norge.

Når det gjeld SPOT, så er det basert på satelitt-telefon nettverket til Globalstar. Det er i praksis ein modifisert utgåve av ein satelitt telefon, som er programert til å sende tekstmeldingar automatisk, eller ved manuell aktivering. I tillegg er det ein innebygd GPS. SPOT er nok også kraftig bygd og utvikla med strenge krav, men her er det ingen garanti med tanke på batteri t.d., så dette må brukaren passe på sjølv. Likt PLB så mottar den ingen ting, ein kan heller ikkje sjå om meldingen kom gjennom. Det brukes ein heilt anna radioteknikk/filosofi, frekvensen er også høgare (L-band, rundt 1600Mhz). Med svært følsomme mottakarar og antennar i satelittane, avansert CDMA koding og feilretting, så trengs det ikkje så stor effekt for at meldinga skal nå fram. Det er også slik at alle meldingar blir sendt fleire gonger, nødsignal blir sendt fortløpande. Det er såleis stor sjanse for at i alle fall nokre av meldingane når fram, om enn ikkje absolutt alle. Det er heilt nødvendig med fri sikt til satelitten (for tida rundt 48 aktive for SPOT, rundt 20 for tovegs satelitt-telefon), sjølv små hindringar kan blokkere signalet. Samanlikna med å ringe med ein globalstar satelitt-telefon, har SPOT mykje større sjanse for å få gjennom meldingen. Dette fordi ein tekstmelding er ein liten datamengde, i tillegg til at satelitt-telfonen først må logge seg på systemet og bruke tovegs kommunikasjon, dette krev god kvalitet på sambandet. Downlinken på Globalstar har også ein høgare frekvens, 2.5Ghz, dette skaper også nokre skilnader. I tillegg kjem dette med at mange av satelittane for tida ikkje lengerer fungerer med tovegs kommunikasjon, men fungerer bra for kun mottak.

Ulempen med heile Globalstar-systemet er at det er nødvendig med ein bakkestasjon i området der du er, då satelittane opererer etter "bent pipe" prinsippet, det fungerer som eit spegl. T.d. så manglar det mange slike på å få global dekning, slik som i stillehavet, store deler av afrika, ein del av asia og Grønland. Viktig å sjekke dekningskartet. Satelittane vil også stå lågare på horisonten på våre breddegrader grunna banen dei er satt i, og det er ikkje dekning ved polane. Eit stort pluss er at du kan sende ut desse "OK", og "hjelp/assistanse" meldingane, forutan reine nødmeldingar. Det er fint å varsle at ein ikkje er i nød, men det kan bli problematisk om det av ein eller anna grunn skulle slutte å fungere. Har sjølv opplevd at nokre meldingar ikkje kom gjennom (på globalstar satelitt-telefon vel og merke), og at det av den grunn var nokon som vart litt bekymra sidan det elles hadde vore jamnlege meldingar. For mange vil det nok vera godt nok med ein SPOT sendar, spesielt sidan ein PLB er såpass mykje dyrare.

Den beste kombinasjonen er nok likevel ein PLB og ein satelitt-telefon (stort sett Iridium). Det er dette som er vanleg på dei aller fleste ekspedisjonar, om det er til høge fjell rundt om i verda, Sydpolen, Nordpolen, Grønland eller Svalbard. Då er ein ganske godt gradert, ein kan ringe om situasjonen tillet dette, evt løyse ut nødpeilesendaren først sidan dette er langt enklare og raskare i pressa situasjonar. Det er også to forskjellige system og "bokser", og det skal noko til å miste begge eller at begge feiler. Eg ser likevel ikkje heilt vekk frå at nokon kanskje bytter ut PLB'en med SPOT, i tillegg til ein satelitt-telefon i område med god SPOT dekning. Det er jo også stader der PLB er påbudt, så der skjer det nok ikkje (t.d. Grønland og i mange tilfeller Svalbard)

Det kan nok vera litt kjipt å måtte sende ut ein nødmelding for mindre komplikasjonar. På svalbard har eg sett at det ofte hentes inn personar som har fått "helseproblem"/mindre skader, utan at ein då treng å sette i gang ein stor redningsaksjon. Dette fordi mange har med seg IRidium i tillegg til PLB. Når ein PLB/SPOT sender nødsignal, så er det jo vanskeleg å gjette seg til kor alvorleg situasjonen er, og ein må nesten difor gå ut frå verste scenario. Spot hadde vore adskillig betre om det var mogleg å skrive ein liten beskjed i tillegg til nødvarselet. Reint teknisk er det nok ingen hindring, då det burde vera minst 120 "ledige" teikn i kvar sendte melding når det er blitt lagt til posisjon og eit ID nummer. Og om ein også kunne ha mottatt meldingar/bekreftelse, så ville det kunne erstatte ein satelitt-telefon for mange (rimelegare)

Eit eksempel med PLB på Svalbard i 2004: Ei gruppe på snøscooter kom ut av kurst i dårleg vêr og kjørte utfor ein isformasjon på ein bre. Eit par av scooterane vart øydelagt og ein fekk oksla ut av ledd. Det var lite anna å gjera enn å løyse ut nødpeilesendaren, satelitt-telefon var ikkje med. Ut frå posisjonen frykta ein då ei alvorleg ulykke, med tanke på at meldinga kom frå eit kjent sprekkeområde. Det vart straks rykka ut med helikopter, men pga dårleg vêr var det uråd å lande/sjå noko som helst. Dei neste to dagane var helikopteret stadig i lufta for å utnytte eventuelle opplett i vêret. Snøscootarar og beltevogner/tråkkemaskinar vart så nytta for å prøve å ta seg inn på bakken, utan at det var mogleg dei første dagane. Det vart også flydd opp eit ambulansefly frå Tromsø med spesialutstyr i tilfelle svært nedkjøla personar. Til slutt var det vel ein patrulje der ein gjekk på ski framfor nokre scootere som klarte å ta seg fram, og fekk frakta følget ned. No veit eg ikkje heilt kva som hadde blitt gjort om redningssentralen fekk melding om kva som hadde skjedd over Iridium, men reknar med det hadde vore ein mindre aksjon, der ein venta til vêret vart noko betre. Men det viktigaste var jo forsåvidt å få varsla, det ville jo vore enda verre om ein skulle leite i eit stort område som var alternativet om ein ikkje hadde løyst ut PLB'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et kjempeinformativt svar, Ragnar. Og takk for at du har tatt deg tida til det. Det hele ble plutselig mye klarere. Valget faller uten tvil på PLB. Jeg kommer stort sett til å gå alene og utenfor det mest brukte løypenettet. Skjønner at spoten kan brukes til mere enn å varsle en nødsituasjon, men, for meg er det kjapp og nødvendig varsling som gjelder. Vet det er flere som lurer på spot og nødpeilesender for tida. Her er det bare å spørre for jeg kan ikke svare. Men, det er jo så mange andre fjellvante som kan........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Nå har jeg bevitnet en brukererfaring med denne. Tror det var den MT410, så i hvert fall veldig sånn ut.

 

Vi satt i fred og ro da Hovedredningssentralen plutselig ringte en av de andre som var med på turen. Noen hadde løst ut en PLB. Denne lå trygt i sin mappe nedi kajakken til eier. Han hentet den, og det var ingenting som tydet på at den var utløst heller.

 

Om kvelden ringte de igjen. (Vi hadde jo telefonene stort sett slått av for å spare strøm, siden ingenting var galt.) Da skulle det ha vært leteaksjon på Svalbard (vi satt på Helgeland), på grunn av samme PLB som hadde utløst seg igjen. Den hadde gitt beskjed om at den holdt til der oppe.

- Vi er nå spente på å finne ut hvordan i all verden dette kan skje. Når ingenting tydet på at den hadde løst seg ut, så er den ikke bare å deaktivere den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

- Vi er nå spente på å finne ut hvordan i all verden dette kan skje. Når ingenting tydet på at den hadde løst seg ut, så er den ikke bare å deaktivere den heller.

Ikke noe særlig det nei.

Jeg kjenner ikke til denne typen selv - men mange av disse PLB'ene løses ut ved fuktighet eller om antennen blir foldet ut. Håper dere finner ut av det. Jeg syns selv at det er en stor fordel med det flysignalet på 121.5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vet vel ikke helt hva som har skjedd, men senderen er testet og konklusjonen er at den er frikjent. Den har ikke sendt signal, så feilen må ligge et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.