Ab Irato Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Har selv GoreTex i min sommer støvler Scarpa Ladack - og er veldig fornøyd med det. Har også ett par vinterskisko, Alfa Skarvet med GoreTex - men begynner å bli litt usikker på om disse er helt idelle for tørre og kalde vinterforhold. Skoene er ypperlig i påske- og vår-vær hvor forholdene er våte. De holder også godt på varmen, men det er et stort men: Og det er når jeg er på "tørre" turer midtvinters hvor innsiden (fotsvette) er våtere en utsiden så syns jeg skoene puster dårlig. Det gjør at de blir fuktige inni og dermed kalde. Har en mistanke om at det er GoreTex-en som gjør dette. Nå har jeg også vært "smart" nok til å smøre støvlene med G-wax en slags gore-tex-skinn voks som vistnok skal være bra, men begynner å lure på om denne tetter støvlene helt. Kanskje vanlig skokrem hadde vært bedre. Mitt spørsmål er altså: Er det noen her som har erfaring med å GoreTex og ikke-GoreTex vinterstøvler under bruk i kalde og tørre forhold? Hva er best. Gidder ikke å innvester i et par GoreTex frie støvler før jeg er overbevist om at det er GoreTexen som har "skylda". Siter
Lompa Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Jeg svetter mer i mine NNN-BC støvler med gore tex enn i mine Asolo lærstøvler. Kanskje læret klarer å absorbere mer fuktighet fra foten? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.