villmarkingen Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Forvarmer dere alltid omnifuelen?? Har kjøpt min i dag å må prøve den:) Har kjøpt den velkjente grønne kannen på statoil, 4 takts alkylat bensin......
magnus0404 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Så lenge du fyrer med bensin eller parafin må du formvarme. Bruker du gass er det bare å tenne
gaardern Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Hele poenget med forvarming er å få varme i den "klumpen" som er i bunnen av brenner din. Når bensin eller parafin strømmer gjennom denne, blir den gjort om til gass. Hvis du ikke forvarmer får du skikkelig bål-flamme. Hvis brennern ikke har god flamme, er det som regel pga for lite forvarming eller for lite trykk på flaska.
cpt.morgan Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 når dere brenner omnien på bensin,bruker dere da bare å åpne ventilen og la det renne ut litt bensin for å bruke denne til forvarming? det gjør jeg,men synes bensinen brenner veldig fort opp... det var forøvrig sånn det ble vist at man skulle gjøre om man fyrte med bensin på intro cd'en jeg fikk med
cpt.morgan Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 når dere brenner omnien på bensin,bruker dere da bare å åpne ventilen og la det renne ut litt bensin for å bruke denne til forvarming? det gjør jeg,men synes bensinen brenner veldig fort opp... det var forøvrig sånn det ble vist at man skulle gjøre om man fyrte med bensin på intro cd'en jeg fikk med
Jan Kristian Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 jeg gjør det sånn. bare å slippe ut mere bensin, så vil det brenne lengere
villmarkingen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Skrevet 13. august 2008 takker for svar:) Den blir prøvd i da på en liten kveldsfisketur.
Jan Kristian Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 bra å bruke den en del, sånn at du blir godt kjent med den. jeg pleier å telle til ca 50 (når jeg forvarmer) før jeg skrur på bensinen, og da pleier den å være varm nok =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå