Gå til innhold
  • Bli medlem

KristianStr

Aktiv medlem
  • Innlegg

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om KristianStr

  • Bursdag 30. mai 1982

Contact Methods

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sted
    Drammen
  1. En fulldemper ville jeg ikke anbefalt til noen. Skal man ha det vet man det selv. Og det begrenser den gode bruken stort sett bare til skog og sti, stein og stokk. Det er en spesialsykkel det ikke er verdt å bruke penger på om man ikke vet man trenger det, ekstra jobb er det og.
  2. Har sett nyheter om dem på høgskolen i Telemark sine sider, da jeg går der, : http://www.hit.no/Nyheter/Foelg-sykkelkonstruksjon-paa-nett Skulle gjerne hatt dem til å lage en sykkel til meg som ligner Giant OCR Touring eller CRX 1. Med store hjul, Men ramme med plass til skivebrems, piggdekk og no skjermer. Men med rett ramme (ikke som ocr eller crx) nærmere meria eller cannondale, mer som en racersykkel. Hadde vært artig med bukkehornsstyre. Et ok sete. Og feste mulighet til bagasjebrett bak og forran, eller demper som på CRX 1, får low-rider til demper står det på slf-sidene. Om en kunne få dynamofelg som biltema selger til 26" til 700 hjul hadde det vært genialt.
  3. Mekkeboka av Rasmus Leiro http://www.slf.no/index_BigImage_html?id=44947 (ev. også dvden "mekke sykkel" med Øyvind Aas)
  4. http://www.modulez.no/zkv27/ under bekledning > topp 10 > skoovertrekk
  5. KristianStr

    vintersykleklær?

    Kan jo sjekke ut no av dissa? http://www.slf.no/Sykler_utstyr/Tester/Kler
  6. Har opplevd at kjede "glir" på tannhjula men tok ti år med slitasje for å få det til, kunne rett og slett ikke dratil i oppoverbakke, men ha veldig jevnt tråkk og kraftoverføring. Kan være kjedet er akkurat litt for slakt. Kan og kanskje være en del stive ledd på kjedet, prøv å bøye kjedet sideveis for å mye det opp, + smøring. Men at giret kan være litt ubestemt skjer etterhver når det er nytt og vaieren strekker seg, kan plutselig begynne å bli ubestemt i oppoverbakke selv om den ikke sikfter helt gir men merker det er noe som skjer, og at det slår til når det er litt motstand på kjedet. ok med litt justeringer der etterhvert når den er ny. Skivebremser er det veldig mange forskjellige av så en forklaring som med v-brems går ikke her, må vite typen, men sentrering er jo noe man gjør, ser om den subber ved å se nøye. Om det er hydraulisk "lufter" man bremsene om den ikke tar like bra som før. lufter vil bare si å ta ut bobler i bremseveska eller mineralolja som kan oppstå etterhvert. Hakke hydrauliske bremser sjøl men vil gjerne ha det og jakter etter en som har det (og stor hjul). Står fin forklaring i "Mekkeboka" til Rasmus Leiro og "mekke sykkel" dvden med Øyvind Aas tatt opp på den rusten eike sykkelverksted, begge får du rabatt på som medlem av syklistenes landsforening.
  7. http://www.ta.no/nyheter/article3951751.ece
  8. KristianStr

    Singelspeed

    Kjøp norskt. Kombi er en genial sykkel, og god å sykkle på når den er riktig stilt. Kan og få en praktisk delbar en med Kombi maxi lux. Den er uslitelig og dem ser ut til å aldrig ruste, dette er kvalitet. Kjøpte akkurat en på loppemarked. www.denrustneeike.no har alle reservedeler til dem bare spørr Einar Bowitz. Klar for mange mil med hjulglede.
  9. KristianStr

    Drammensmarka

    Beste sted å sykkle er oppaforr spiralen og mot tverken. Detter er geniale sykkelveier, hvor mange mil kan forsvinne på stadig nye veier. Er noen veier i åsen mot byen som man ikke har lov å sykkle. Men om man sykkler opp til Strøtvet eller Landfalltjern eller kjører til spiralen kommer man seg opp på hard og ferdig brøyta asfalt. Vedlig bra for nybegynnere og alle da det er grusveier hele veien, men til gjenngjeld mulig å holde høyere fart på brede løyper. Er sykkeltur bøker for området med forslag forklaring og historie om ting man sykkler forbi og her er kart og info og nå nett: http://www.sykkelsenteret.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1320&catalogDirectoryId=3 og man kan få små og store kart om man stikker innom inngangen til rådhuset (gamle kinoen, saga). http://www.drammen.kommune.no/buskerud/drammen/drammenk.nsf/932db17d668fff70c12569370027a098/b4c7160a36a3960ec125716b0053eaea?OpenDocument
  10. Merida crossway speed disc er på tilbud nå http://www.sykkelsenteret.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1320&catalogDirectoryId=3 kan anbefale den, har lurt veldig på å kjøpe den selv (er virkelig vært budsjettsprekken, som ikke er stor). Detta er mye for penga. God plass til skjermer og piggdekk der, og er hydrauliske skivebremser, og godt utstyrt med gir ser det ut til, kjente felger og rett ramme (som jeg har vært på jakt etter).
  11. Ja. Overgangen fra en dårlig sykkel til en bra er faktisk enorm og kan endre ens syn på sykling. Du bør investere i en sykkel på 5000 med eller uten ekstra utstyr. Om det ikke er tilbud er det ikke vits i å kaste bort penger på en trøbbelsykkel til mindre (om det ikke er tilbud) som heller vil trekke sykkel interessen ned og gjøre det mindre fristende å sykkle. Men til 5000 får du til gjenngjeld en strålende sykkel som gjør at du velger sykkelen mer bare fordi det er gøy, og du føler friheten. Med mer investeringer kan det bare bli gøyere. Bremser er faktisk veldig viktig. "Mange tror at dagens sykler kan sykles fort fordi de har så mange gir, men svaret er de gode bremsene. Har du bremser du vet ikke klarer å stoppe sykkelen, blir det ikke mye fart." står det i Rasmus Leiro's Mekkeboka. Så ekke vits i å spare penger på sykkel som kan være et så viktig, bra, enkelt og tilgjengelig transport middel, treningsverktøy, fritids og ferie utvider og underholdings maskin. Virkelig vært å invester litt litt i en plass man oppholder seg ei stønn ofte eller man har planer om å oppholde seg mer. Og en ikke vil skal svikte i trafikken eller ev. konkurranse. Hjulglede er gøy. Men man klarer seg nok fint uten demper, og på mye flat mark uten dumper og formye høl så tror jeg nok det går fortere uten enn med. Men skal du ha demper koster det mer enn uten og da kan man nok få noe som er bedre om man legger penga på disken, så 7-8 lapper (pluss utstyr) ekke no formye for en så genial oppfinnelse som sykkel.
  12. Ja det er heller bilen man kan ha som en rustholk for den lunter man BARE i transporttempå fram og tilbake på jobben Mens om man faktisk bruker tid og krefter til faktisk å sykkle for egen maskin hver eneste dag (morgen, kveld, vinter og vår) hver eneste dag ja da må man ikke finne på å bruke et rødt øre på å sikkre seg og komme tidsnok helskinnet og ikke helt som en våt klut til jobben, jobb er da ikke no viktig bare man trener med et monster 7 ganger i uke. Nei gjør man ikke det bør man ha en gammal holk som så vidt triller i utforbakken og skriker som en sjøsjuk kanin. Jeg har og en ti år gammel sykkel (merida matts lx som den gang vant tvhjelperdegtesten i 2007), men man må jo stasje den opp med ting som lys og annet som man trenger eller ønsker (sykkelkomputer osv.), og nye deler, som gir som har ryki non ganger dekk osv. Men jeg er enig i at om man har en tohjuling som triller som en drøm, hva skal man med et stempel monster? Mens min sykkel er uten demping, og jeg har klart meg veldig bra med det til nå. Men jeg lurer og på om jeg skulle hatt en demper som sparer dekk og slanger ved ublide fortauskant møter, pluss alle hull og sprekker som iblandt finnes på svært mye og mindre brukte veier såvel som i by som land. Jeg prøver ofte og sitte i bakker og la krafta gå til pedaler og ikke til å svinge sykkelen, men alikevel veier vel dempern fort en del mer en en fast gaffel, og blir ikke sykkelen mindre stiv?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.