Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor tidlig er det mulig å vandre på hardangervidda?


karo

Anbefalte innlegg

Annonse

gjekk på ski frå Finse til Haukeliseter i månadsskiftet mai/juni for eit par år sidan, så eg ville nok vente til slutten av juni med ein fottur. Det er rett nok mindre snø på austsida, men samstundes skal ein kome seg over dei elvene/bekkane som er. Og kloppar/bruer vert ikkje lagt ut før hyttene opnar, normalt rundt 1. juli. På strekkja Geilo-Rjukan (via Hein/Mårbu) er det ein del heilårsbruer, men om dei er nok i juni tvilar eg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker en del på hardagervidda og har selv ofte hatt problemer med å fiske mange steder på vidda før etter sanktans så i slutten av juli går det nok bra og vandre menn og ikke vasse lit i snø tror jeg kan bli vanskelig. I juli å utover er det fint!

Ruta du tenker på kan nok gås uten noe store problem med elve krysinger da de to store elvene du skal krysse har helårsbru som går fint ann å brukke på vinteren.(husker ikke helt men tror ikke du må krysse så mange flere.......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.