Gå til innhold
  • Bli medlem

Galdhøpiggen og Glittertind helgen denne uken?


aefe547y43ta

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal gå opp til Galdhøpiggen og Glittertind på Lørdag og Søndag. Har aldri vært i området før og lurer på om det er noe poeng å ta med snowboard for å kjøre ned igjen.

Tenkte å kjøre opp Fredag (7-8 timer kjøretur) og starte gåturen fra Spiterstulen etter en god natts søvn i bilen. Er det eventuelt noe annet sted i området å starte gåturen fra?
Har fått inntrykket av at Spiterstulen er et slags hotell eller leirskole og derfor kanskje litt teit sted å parkere bilen for å sove?

Hvis det er mulig, hvor kan jeg tryggest kjøre ned på brett? Trenger jeg uansett truger opp? Kikka litt på kartet og ser et sted som heter Styggebreen. Hvor bratt er det? Rasfare? For lite snø?
Hvor kan jeg kjøre ned fra Glittertind hvis det er mulig på denne tiden av året?

Hvis det er meningsløst å kjøre brett ned der nå, så kunne jeg tenke meg å sitte på fjellet å se solnedgangen for så å spasere ned igjen. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vitt jag känenr till så är det inte lönt att ta med snowboard nu. Jag skulle tro att det är till att gå till fots upp och ned. Men kolla webkameror i området (Leirvassbu, Juvasshytta f.eks). 

Spiterstulen kan vara besvärliga ibland, men det är bara att parkera bilen någon kilometer undan, så kan dom inte klaga.

Ta med hodelykt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.