Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av stier


ost

Anbefalte innlegg

Denne saken fikk meg til å tenke.

 

Det kan være fornuftig at partier som promoteres for turister ikke er farlige, men ønsker vi motorveien i fjellet bare for å få turistene bedre frem?

 

Jeg mener det må være en forutsetning for å ferdes i norsk natur at du har de evnene som må til, hvis ikke kan du heller blir hjemme. Alternativt kan du bruke pengene som trengs til oppgradering av stier på infoskilt på starten som sier at her ferdes kun de som har vett og fornuft i behold, på eget ansvar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne saken fikk meg til å tenke.

 

Det kan være fornuftig at partier som promoteres for turister ikke er farlige, men ønsker vi motorveien i fjellet bare for å få turistene bedre frem?

 

Jeg mener det må være en forutsetning for å ferdes i norsk natur at du har de evnene som må til, hvis ikke kan du heller blir hjemme. Alternativt kan du bruke pengene som trengs til oppgradering av stier på infoskilt på starten som sier at her ferdes kun de som har vett og fornuft i behold, på eget ansvar.

Jeg er muligens ikke den rette til svare for hva Stavanger Turistforening driver med ved Kjerag, men jeg har selv nettopp "forbedret" stien mellom To STF hytter.

Og det er ikke bare for å gjøre det enklere for turgåere. Det er også for å spare "naturen".

Med det antall besøkende det er på Kjerrag, så blir det store merker i terrenget.

Som sikkert mange har opplevd,så blir stien svært bred i myrer, og treklopper hindrer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt PR stunt fra Ivar Nøttestad,

Slik jeg kjenner ham og hans bedrifter, noe jeg har gjort i over 20 år, så synes jeg at han skal være litt mer forsiktig med å stikke hodet frem over alt. "Noen kunne kanskje få lyst til å kappe det av"

Hva med å følge spillereglene og lære seg å samarbeide med de som har drevet med både slike og andre ting siden han gikk med bleier.

Noen synes sikkert at han har gjort en god jobb når han har gjort en frivillig speidergruppe om til et firma som han selv lever av, men det får så være. Det blander ikke jeg meg opp i. Jeg kjenner ham best fra den tiden da han lå og lyttet på politiets og andre nødetaters radiosamband og når det skjedde noe så dukket han opp med "disiplene" sine og tok seg til rette akkurat som det passet ham selv, uten tanke for at her gjelder det en del lover og regler. Han har alltid tatt seg til rette etter sitt eget forgodtbefinnende og det har i perioder ført til at både politi og andre etater og organisasjoner har fått han ganske ettertrykkelig i vrangstrupen.

 

Når han nå dukker opp i media så er det utelukkende for å få PR. Ved raset i Sirdal, som tok et stykke av veien ved Ortevatn, gjorde han og NRK et stort nummer av at han hadde kommet kjørende her en halv time etter at raset gikk, speidergutten uttalte sg også både om rasets størrelse, de kreftene som hadde vert i sving og hvor lenge veien ville bli stengt. Dette trodde jeg vi hadde eksperter til å gjøre.

Og nå er han frempå igjen med stien til Kjerag.

Denne stien har sikkert Turistforeningen full kontroll på både når det gjelder reparasjon av wire og jørmehull. Slitasjen i området er stor, men det kan godt tenkes at det bare er å merke om stien noen steder og så får sårene gro til av seg selv. Det er ikke sikkert at det er nødvendig å dra inn verken entreprenører eller sherpaer for å fikse på skadene,

Men slik han kjører ut så tvinger han frem en kommentar fra Turistforeningen og da kan det godt tenkes at denne kommer på bakgrunn av et litt uferdig forarbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.